Nu Online
Momenteel zijn er 536 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Miserie

2-9-2013 21:36:46
Beste Medebruidjes

Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Ik postte hier even geleden al het 'verzoek' van mijn 'schoonzus' om mijn zoon van anderhalf mee te nemen naar haar huwelijk tot aan de receptie, waar mijn ouders hem zouden moeten komen ophalen. Hij moest en ging er bij zijn om op de foto's te staan.
Ik stoorde er mij zowiezo al aan dat mijn zoon werd behandeld als een ornament om op die foto's te gaan staan. (Toen ik zwanger was heeft ze staan schreeuwen dat 'dat' kind niet welkom was, en nooit ging thuishoren in hààr familie, alsook ik niet).

Nu komt het, mijn ouders kunnen niet (mijn vader weet nooit wanneer hij klaar is met werken, en mijn moeder heeft geen rijbewijs, en verlof nemen dat zien ze terecht niet zitten). En dan kwam de 'eis' (het was al geen verzoek meer) dat een bevriend koppel dan maar mijn zoon moet komen halen (ze gaan welgeteld drie weken bevallen zijn van een eigen kindje, dan lijkt het mij behoorlijk onmogelijk om dat van die mensen te verwachten). Toen mijn vriend met bovenstaande argumenten kwam werden wij verweten voor 'moeilijke mensen'.

Maar, er is nog! Haar verloofde belde die van mij op omdat de hele suite besloten had om in dezelfde winkel hetzelfde kostuum te huren (alles was dus al in kannen en kruiken, zonder enige verwittiging naar ons toe). Toen op dat moment was het aanbod nog vrijblijvend. Enkele dagen later krijg ik telefoon van mijn schoonzus in spé dat ze het NU moest weten van die kostuum of dat we het maar zelf moesten regelen, mààr ze ging het niet op prijs stellen dat mijn verloofde helemaal uit de boot ging vallen qua kostuum en dus ook haar foto's zou verzieken. (Nu moet je wel weten dat wij over enkele weken op reis gaan naar Hongarije en van plan waren om daar te gaan winkelen en er dus nog even over wilden nadenken). Mijn verloofde zijn respons was metéén van 'jah, dan doek et verdomme wel zelf!'. Ik leg de telefoon toe en ga verder met mijn bezigheden als mijn vriend ineens telefoon krijgt van de verloofde dat wij moeten stoppen met moeilijk doen, en dat wij verschrikkelijke mensen zijn. Ik ben een leugenaar en manipulatief wijf en ik moet leren zwijgen. (Vast niet de letterlijke woorden, maar daar kwam het wel op neer). Dus ik heb dan na even overleg met mijn verloofde besloten dat ik niet aanwezig zal zijn op dat huwelijk. Nu hou ik mijn hart vast voor een pak gezeur dat ongetwijfeld nog gaat komen... Want toen ik haar ruimschoots op tijd verwittigde van mijn afwezigheid. Vond ze het 'jammer en onnodig dat ik zo reageerde, terwijl ik degene ben de leugens in haar mond zou leggen'.

Ik ben bij mijn weten niet zo moeilijk, mijn zoon ging zowiezo niet, en aangezien ik bij verschillende gelegenheden al heb moeten horen dat ik nooit welkom ga zijn in de familie had ik er zowiezo al niet veel zin in om schijnheilig te gaan doen. Maar dat laatste telefoontje was bij mij de druppel...

Nu moet ik er wel aan toevoegen, en het is vast ook wel duidelijk... We zijn geen vriendinnen en gaan dat ook nooit worden, ik kan nu wel beginnen schrijven wat ze ons in het verleden allemaal heeft aangedaan maar ik denk dat de tekst al lang genoeg is. Maar ik ben altijd degene geweest die met de glimlach slagen kreeg. Ik ben geen moeilijk mens, ben dat nooit geweest en ga dat ook nooit zijn. Maar mij laten uitschelden (voor de zoveelste keer) en dan schijnheilig gaan doen omdat de mensen kijken? Daar heb ik gewoon geen zin mer in.

Nu, sorry voor de lange post. Nu is mijn vraag, overdrijf ik? Heeft mijn schoonzus gelijk? Moeten we stukken van mensen betalen voor een kostuum dat ons een maand op voorhand word opgelegd? Zonder enige inspraak (als je zelf moet betalen, vind ik dat je inspraak mag hebben) en mag mijn zoontje die nooit welkom zou zijn en die nooit aanvaard zou en zal worden zomaar even haar 'bladvulling' gaan spelen?

Melissa
8-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1227

Melissa
7-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 21:48:29

lieve meid, trek het je niet aan! ikzelf heb ook een dochtertje die iets jonger is je zoontje (15 maand). en niemand zelfs ni de paus zouzo over ons dochter eisen mogen stellen. jullie zijn de ouders, als jullie vinden om gelijk welke reden dat hij beter niet naar dat huwelijk gaat awel gelijk heb je! wat denkt da mens wel! en ik zou mij ook ni de les laten spellen om een maand opvoorhand ineens een kostum te moeten gaan huren omdat dat volgens madam mooi is voor de foto's ? daar had ze al veel eerder mee moeten afkomen, dan had dat besproken kunnen wirden met IEDEREEN van de suite en konden jullie indien nodig daar ook iets voor opzij zetten. want ik kan me heus wel voorstellen dat je voor het huwelijk van iemand anders geen honderen euros wilt uitgeven als je zelf ook een huwelijk aan het plannen bent, een klein kindje heb en alle andere dagdagelijkse kosten!

ik vind het heel dapper van je dat je niet gaat , ik zou net hetzelfde doe :-)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-9-2013 21:52:15

Bedankt Melissa, het is aangenaam om iemand te spreken die er net zo over denkt.

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik2-9-2013 21:52:35

Wij vragen ook aan de heren in de suite om hetzelfde kostuum aan te doen. Het verschil zit er hem wel in dat ze gehuurd worden én dat wij dat betalen. Zij zijn enkel moeten gaan passen en moeten wel zelf hemd en das voorzien, maar dat kopen ze waar ze willen. Niet iedereen zijn portemonnee is even groot, en sommigen zullen nadien dat hemd misschien nooit meer aandoen, dus moet ieder dat maar voor zich uitmaken. Als jij het zelf moet betalen dan vind ik dat je minstens inspraak mag hebben en dan vind ik ook dat je al veel langer op de hoogte moet zijn, dan een maandje voor hun dag. Wij zijn 4 maand geleden gaan passen met de suite.

Ik vind trouwens dat je over je zoon zelf beslist, samen met je partner. Als jullie zeggen dat hij niet aanwezig zal zijn, dan is dat zo. Je kan niet eisen dat iemand aanwezig moet zijn.
Wij hebben 2 kindjes die voorlopen (geen familie), maar we hebben dat gevraagd aan de ouders of dat ok was en of de kindjes dat zagen zitten. Wij zorgen voor kleren voor die kindjes en hebben duidelijke afspraken gemaakt met de ouders.

Ik vermoed dat er een serieuze bridezilla in die schoonzus van jou zit...

Good luck!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-9-2013 21:54:20

Nee geen bridezilla hoor, gewoon een algemeen kreng. Het is altijd iets en het moet altijd allemaal rond haar draaien. Maar goed, dat terzijde... Het moest van diè winkel, dàt kostuum zijn. Zelf te betalen, ah ja want wij hebben genoeg te spenderen aan ons huwelijk, dus moeten we dat maar over hebben voor dat van haar ook (dat zijn wèl haar letterlijke woorden).

Melissa
7-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 22:06:57

jullie huwelijk is niet dat van hun he! ik vind dat zij raar denkt! je geeft toch zoveel geld uit als je zelf wilt en vooral aan wat je wil? ik zou ook meer geven voor ons huwelijk dan voor een ander huwelijk. en van die kostums, ik heb zelf gevraagd aan mijn schoonzussen of ze het zagen zitten allemaal hetzelfde aan te doen en ook gevraagd wat de max prijs mag zijn maar ik heb dit in februari gevraagd denk ik meer dan jaar op voorhand en dan denk ik wel dat mensen dat willen doen maar een maand op voorhand nee, zou ik zelf nooit willen doen voor een ander en dus een ander ook nooit vragen

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-9-2013 22:11:36

Ochja, je kent dat hé, van die typetjes die overal mee wegraken en vroeger altijd alles toegestaan zijn door mammie en pappie... Pasop, geen slecht woord over die mensen hé.
Ik kan er ondertussen een boek over schrijven. Om een voorbeeld te geven;
Ik had ooit een miskraam, en toen ik daarna zwanger was van mijn zoon en een bloeding kreeg belde ik in paniek naar mijn schoonma om met mij naar het ziekenhuis te gaan. Nu is mevrouw verpleegster en raadde ze dat haar moeder af, want dat was niet 'belangrijk genoeg' om mee naar spoed te gaan. Maw, ik ben naar de huisarts moeten gaan want schoonma vertrouwde op de mening van haar dochter. (Dit heb ik trouwens achteraf moeten horen). Maar nu ontkent mevrouw dat allemaal netjes hé. En als ik er iets over zeg, dan hou ik te veel vast aan het verleden.

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-9-2013 22:12:15

Mijn vriend zat aan de andere kant van België...

Melissa
7-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 23:31:56

amai zeg !! spijtig dat je schoonma liever naar haar dochter luisterde dan met jou naar zh te gaan, Ze kon haar kleinzoon verliezen. er bestaan toch rare mensen in deze wereld ze, vooral harde mensen zonder hart zij er nenoeg.

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-9-2013 23:34:25

Mijn schoonma dacht dat ze goed deed hé, maar ja... Ik ben blij dat ik van iemand hoor dat ik niet overdrijf (die niet verplicht is om het te zeggen).

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik3-9-2013 0:29:03

Wat ik niet goed begrijp is: je zegt 'stukken van mensen' betalen voor een huurkostuum? Dat valt toch nog mee van prijs? €70 betalen wij pp. Ik moet zeggen, mijn man vond het schandalig toen ik zei dat ik de huurprijs van de kostuums van alle mannen in de suite wou betalen. Hij beweerde bij hoog en laag dat dat niet betaald werd door bruid&bruidegom maar door de mannen zelf. We hebben het dan aangekaart met mijn schoonouders en die hebben idd gezegd dat de huurprijs voor ons is. Als je een suite wil, dan mag je zelf betalen ook (tenzij de vrouwen dan). Als je dat niet zelf wil betalen kan je je suitegasten bvb een kleurenpallet opleggen (bvb alle mannelijke suitegasten in een grijze pitteleer) maar dan beslis jij nog zelf waar of hoe je daaraan geraakt. Voor vrouwen leg je ook een dresscode op,eh. Lang of kort bvb.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik3-9-2013 0:32:36

Maar je schoonzus lijkt me wel een b****.;-) zo eentje dat denkt dat de wereld rond haar draait.

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik3-9-2013 0:47:41

ze wou dat we een kostuum huurden en dat ging ons 108 euro kosten. Dat vind ik veel geld. Maar dat niet alleen, de manier waarop wij gesommeert werden dat te doen stond ons niet aan. En dan moet je je ook nog bedenken dat wij in hongarije voor dat geld gerust een kunnen kopen. Het is esn standaard zwart kostuum!

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik3-9-2013 3:34:25

Wees blij dat je dat "feestje" niet moet meemaken, Melissa.
Want echt gezellig lijkt ze mij niet die schoonzus ...
Een maand vooraf haar eisen beginnen stellen qua kleding?
Eisen dat je zoontje erbij is terwijl ze geen opvang voorziet? Als zij hem er persé bij wil, moet ze ook maar een babysit en rustige slaapplaats voorzien.
Plus heel haar vroeger gedrag.

Hou er wel rekening mee dat ze zelf dan ook haar kat stuurt naar jullie trouw.
Als ik het zo hoor zal jij daar niet rouwig om zijn, maar misschien wel je toekomstige effe duidelijk maken ...

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik3-9-2013 6:42:33

Ik vind het echt jammer voor je, dat je toekomstige schoonzus je zo behandelt. Ik begrijp absoluut dat je geen zin hebt om bij zo'n circus aanwezig te zijn!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik3-9-2013 8:27:18

Ik weet het niet, dat ze zo is is altijd al zo geweest dus daar lig ik niet meer van wakker. Of ze nu wel of niet gaat komen naar die van ons, dat zijn zorgen voor later.

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik3-9-2013 9:49:14

Melissa, laat zo'n opmerkingen (en de mensen die ze maken) je geluk niet verzieken he!
Het is gewoon beneden alle peil wat ze zegt en doet. Ik zou mij ook niet vertonen op zo'n maskerade... Het huren van het kostuum daar kan ik nog min of meer inkomen, maar de manier waarop en de gemene opmerkingen naar jou en je zoontje toe vind ik gewoon laag bij de gronds. Je hoeft je niet te laten vernederen. Uit je verhaal kan ik wel opmaken dat je verloofde jou wél steunt. Daar ben ik heel blij om, het bewijst dat hij echt (op alle mogelijke manieren) voor jou kiest! Ga die dag maar gewoon iets leuks doen met je zoontje! Maak er wat "mommy and me time" van! :-)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik3-9-2013 10:26:14

@Jessie, ik denk inderdaad dat ik dat gewoon ga doen. Ik vind dit forum super, ook al heb je geen gelijk laten ze je dat weten, maar steun vind je altijd XD

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik3-9-2013 13:46:25

Trouwens, op onze trouw hebben we ons neefje gevraagd als ringendrager. Wij hebben er persoonlijk voor gezorgd dat er een hele dag (de kindjes blijven tot vlak na de receptie) een babysit van dienst is om de kindjes te entertainen zodat mijn schoonzus en schoonbroer ook kunnen genieten van onze trouw en de babysit wordt dan op onze kosten samen met de kids met de taxi naar huis gebracht waar zij de kindjes in hun bedje legt en babysit tot de volgende ochtend. Zegt dat uw schoonzus ook zoiets regelt,eh. :p

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik4-9-2013 10:32:09

Melissa ,GELIJK HEB JE !!!
Het is jullie zoontje en niemand anders moet zich daarmee moeien, als jullie die beslissing genomen hebben is dat jullie recht en ik vind zelfs niet dat je zoveel moeite moet doen om je te verantwoorden ,ik denk niet dat zij dat ook zou doen t.o.v. jou ?!
Als het een kleine troost kan zijn mijn schoonzussen kunnen ook raar uit de hoek komen! ik begrijp dus maar al te goed hoe je je voelt en ik zou in jou plaats juist hetzelfde doen.
Ik geef je echt gelijk dat je de beslissing genomen hebt dat je niet gaat en zoals hierboven al vermeld vindt ik het zo super dat je verloofde je steunt, dat bewijst dat jullie een ijzersterk koppel zijn want familie kan soms veel kapot maken...
Lig er niet wakker van, ik denk dat jij een super meid bent en als je schoonzus dat niet inziet is dat zonde voor haar, niet voor jou !

lieve grtjs

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik4-9-2013 11:12:21

Bedankt Stephanie! Ondertussen is het al een beetje erger geworden. Ze is nu natuurlijk overal het slachtoffer aan het uithangen en ze denkt dat ik dat niet te weten kom. 'Melissa de verschrikkelijke wil niet naar mijn huwelijk komen en ik heb nochtans zoooooo mijn best gedaan om alles goed te doen, ik begrijp echt niet wat ik haar ooit misdaan heb hoor...'
Maar goed. Ik heb besloten om te breken met dat mens, en iedereen die nu nog moeilijk doet die kan het ook aftrappen. Ik ben altijd braaf blijven lachen omdat mijn vriend die miserie niet verdient, hij is echt een goede jongen die het voor iedereen goed wilt doen.

Het punt is natuurlijk wel, omdat hij mij steunt dat ik gezien word als 'de stoker die hem weg houd bij zijn familie', terwijl ik net de persoon ben die er op aandringt dat hij zijn best doet.

Ik weet dat ik geluk heb met een vent zoals die van mij.

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik5-9-2013 22:17:57

die reacties van je schoonzus had ik wel verwacht, niets van aantrekken lieverd jullie weten beter !!
Als je je er echt niet goed bij voelt kan je altijd voorstellen aan je verloofde dat hij alleen mag gaan als hij erbij wilt zijn maar dat jij niet meegaat (is je volste recht)
zolang hij je begrijpt en aan je kant staat is dat ok vind ik.
Laat je schoonzus achter je en genieten !!! 100% genieten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...