Nu Online
Momenteel zijn er 600 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgezellen was een ramp

4-9-2013 19:55:56
Zoals de titel het al zegt, mijn vrijgezellen was een ramp. Mijn beste vriendin (en getuige) had de taak gekregen om deze te regelen. Ik had uitdrukkelijk gezegd dat ik niet verkleed wou worden en niet een hele dag van alles ging verkopen.
Zaterdag was het dan zover en met een klein hartje was ik vertrokken. 's morgens hadden we een gezellig en lekker ontbijt. Tegen 14u moest de rest bij haar arriveren. Ik zag aan sommige hun gezicht dat dit niet goed ging komen. Toen kwamen ze met mijn outfit af. Ik moest mij dus verkleden als ma Flodder en aan de deuren gaan bellen om wc papier en strings te verkopen. ze waren zelfs nog van plan geweest om een wc borstel op mijn hoofd te laten zetten??? Ik zag dat dus helemaal niet zitten en heb dus ook geweigerd om die outfit (of toch een deel er van) aan te doen. Ik heb daarna bijna 5 uur moeten zagen en smeken aan de mensen om iets te verkopen. Niemand hielp mij en iedereen liep er maar gewoon bij. Dit was dus ook enorm saai. Ik was enorm content dat het gedaan was en dat we gingen eten. Na het eten kwamen ze af met het 2de gedeelte. Toen moest ik jenever gaan verkopen. Dit ging al beter en was dan ook iets leuker, maar toch was ik weeral teleurgesteld dat ze me weer zo'n opdracht gaven. Ik weet dat dit niet het idee van mijn beste vriendin was, maar ik was zo teleurgesteld dat noch zij, noch mijn moeder hier tegen in waren gegaan. Ze wisten dat ik dit niet wou doen.Ik heb dan nog geprobeerd om er een gezellige dag/avond van te maken maar tegen het einde van de avond kon ik mijn tranen niet meer de baas.
2 verschillende vriendenkringen bij elkaar brengen was ook geen goed idee want het is nu zover gekomen dat ze elkaar dus niet meer willen zien. Ik heb dus nu enorme schrik dat ze op onze trouw ruzie gaan maken. Ook ben ik ondertussen te weten gekomen dat sommige van hen teleurgesteld zijn in mij en dat ze niet hadden verwacht dat ik zo ging reageren. Ik weet niet, maar als ze al maanden weet dat ze dit niet moeten doen, is het toch normaal dat ik niet enthousiast ging zijn.
Op de kop toe heeft mijn beste vriendin in een zatte bui ook gezegd dat ze niet veel zin meer had om naar onze trouw te komen. Deze woorden hebben mij zoveel pijn gedaan en ik heb dus sinds zaterdagnacht niets anders gedaan dan geweend
Ik hoop echt dat ze er volgende week zaterdag gaat staan en dat het toch nog een mooie dag gaat worden
ik heb nog een week om dit allemaal te verwerken en hopen dat onze dag de mooiste dag van ons leven wordt.
grts

Tatjana
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1250

Silvy
26-7-2014
 Meld misbruik4-9-2013 20:10:56

Omg vind dat een zeer onrespectvolle reactie van u vriendinnen! En toont weinig respect hoe ze praten over u trouw ! Vriendinnen horen blij te zijn vr u ! Echte vrienden leer je in zo een situaties gauw kennen . Hopelijk komt alles vr u op zijn pootjes terecht ! Veel succes allesinds en vergeet niet zelf te genieten van jullie mooiste dag in jullie leven !

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik4-9-2013 20:18:17

Liefste Tatjana! Ik vind het heel erg voor jou dat het zo moest lopen! Ik wil net zoals jou niet dit soort vrijgezellendag!! Ik heb dit ook al vaak genoeg aan mijn vriendinnen duidelijk gemaakt, en ik hoop dat ze dit ook gaan respecteren.
Je kan ook heel veel lol, plezier maken en gek doen zonder dit soort 'goedkope' activiteiten.. Als ze jou echt kennen, hadden ze moeten weten wat jij wel graag had gewild.

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat jouw trouwdag toch nog de mooiste dag voor je wordt!.

krista
9-8-2013
 Meld misbruik4-9-2013 20:56:54

Dikke knuffel...
Het komt wel goed.
Jullie dag gaat wel perfect verlopen, wees gerust X

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik4-9-2013 21:23:52

pff zeg, wat vervelend voor je
ik heb bijna de neiging om me af te vragen wie je echte vriendinnen dan zijn... in ieder geval zal je dat op de trouwdag zeker merken: wie er is en haar best doet om er een echt feest voor jullie van te maken, daar kan je ook echt mee verder!
heel erg jammer dat ze geen rekening hebben gehouden met jou, terwijl het net een dag voor jou had moeten zijn...

waarschijnlijk zal je beste vriendin ook al wel spijt hebben van hetgeen er gezegd en gebeurd is...

laat je ons achteraf even weten hoe je trouw verlopen is?
ik duim alvast voor je!

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik4-9-2013 21:50:02

ik ben bang... zaterdag is mijne vrijgezellen en hier ook twee verschillende vriendinnengroepen bij elkaar.

Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik4-9-2013 22:05:57

amai, dat is echt ni leuk...dat noemt zich dan vriendinnen...denk het niet.

Ik had ook uitdrukkelijk gezegd...geen opdrachten en zeker ni dat ik er belachelijk bij loop.
Mijn zussen hebben alles geregeld in samenspraak met 6 ander vriendinnen en moet zeggen...was super.
Mijn zus zei ook altijd...ik laat u niks doen wat ik zelf ni zou willen en daar moeten veel mensen eens over nadenken.
Hoe zou je het zelf vinden als het u vrijgezellendag is.

Kop op, laat zeker jouw dag er niet door verpesten...genieten is de boodschap

Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik5-9-2013 7:54:48

Ocharme meisje! Ik begrijp je volledig, ik had ook tegen mijn getuigen gezegd dat ik zo'n vrijgezellendag niet zou willen. Pas op, ze moesten naar het schijnt wel een paar keer hun been goed stijf houden, want sommigen wouden die opdrachtjes en verkleden er wel doorkrijgen :-)!

Weet je wat het is? De opdrachtjes + belachelijke kledij kosten weinig (je haalt dan zelfs nog geld binnen).
Mijn vrijgezellen was redelijk duur, ik denk dat iedereen rond de 130 EUR kwijt was.
Niet iedereen wil er dat aan geven. Je had dan natuurlijk veel in de plaats: ontbijt met bubbels op prachtlocatie, karting, workshop make-up, diner, ...

Ik zou niet te boos worden op je getuige hoor. Zij zal waarschijnlijk voor iedereen goed willen doen hebben.

Wat je eventueel kan doen is een mailtje sturen naar iedereen om het een beetje uit te leggen en dan kan je ook met een geruster hart het trouwfeest tegemoet gaan.
Want ik begrijp dat deze situatie absoluut niet leuk!

Knuffel!

Debby
23-8-2013
 Meld misbruik5-9-2013 10:17:22

Heel herkenbaar. Mijn vrijgezellen was ook niet wat ik ervan verwacht had en deze is dan ook geëindigd in een 'ruzie' tussen mij en mijn getuigens. Zij hadden ook geen zin meer om naar onze trouw te komen. Ik heb hen dan een week voor de trouw nog eens aangesproken dat als ze van plan zijn moeilijk te doen ze niet mochten komen. Ondertussen is onze dag al 2 weken voorbij en ik moet zeggen het was FANTASTISCH! en mijn getuigens hebben dat goed gedaan, alles was vergeten en ze hebben gehuild van geluk - ik denk dat het gewoon de stress van 2 kanten was. Ik hoop dat dat bij u ook het geval gaat zijn. Voor mij was de trouw zelf het enige wat telde, de vrijgezellen was ik zo vergeten na die dag :-D

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik5-9-2013 14:06:37

Hey meid;

ik vind het verschrikkelijk dat het voor jou zo gelopen is. Ik hou m'n hart vast voor de mijne maar probeer er op te vertrouwen dat het wel goed komt.
Ik vind het jammer dat je nu met wat angst aankijkt tegen de grote dag. Maar misschien moet het gewoon allemaal wat bekoelen en waait het zo wel over. Als ze toch nukkig vasthouden aan hun gelijk, negeren die handel! Dan zijn ze de naam vriendin niet waardig! Het gaat om jou en jouw dag! Anders moeten ze zelf maar trouwen en zelf om zo'n vrijgezellen vragen. Niemand heeft iets aan deze houding en dit gedrag, in tegendeel jij bent nu diegene die met een slecht gevoel rondloopt!
Als je aangeeft dat je iets leuk/niet leuk vindt, horen ze er rekening mee te houden. Het gaat toch om jouw vrijgezellen. Diegenen die dit niet doen of dan zo reageren, daar zou ik het erg moeilijk mee hebben.
Maar.... soms is het moeilijk opboksen als getuige tegen de rest van de groep en doe je soms dingen die zelf tegen je natuur ingaan. Praat met haar en klaar de lucht.... Misschien voelt zij zich nu even rot!

Veel liefs en sterkte

Dorien

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik5-9-2013 21:52:09

Oh my god, hoe respectloos kun je zijn als "vriendinnen"?
Als je duidelijk aangeeft iets niet te willen doen en dan een hele dag van die dingen?
Ik was zelf gewoon weggelopen van mijn eigen vrijgezellen op zo'n moment en ze bekeken het maar ...

Dat ze 1 opdrachtje doen of je een half uur dingen laten verkopen, dat kan ik nog begrijpen. Maar een hele middag en avond? Nee, dank je wel.

En als ze 't allemaal wisten dat je dit niet wou, zijn ze allemaal even schuldig.

joyce
26-10-2013
 Meld misbruik6-9-2013 10:19:35

Wij willen om deze reden dus geen vrijgezellen avond (loopt enkel uit de hand)
wij hebben mail gestuurd naar al de neven/nichten en vrienden en vriendinnen dat wij gaan vrijgezellenavond/dag wilde maar de week voor de trouw naar milk inc fest wilden gaan en ervoor in antwerpen wat eten of zelfs van de namiddag al wat gaan shoppen en de mannen drinken.
Uiteindelijk gaan we met 35 man daar naar toe en hebben we zelf onze "vrijgezellendag" geregeld :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...