Nu Online
Momenteel zijn er 630 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gal spuwen - schoonouders!

14-9-2013 14:50:32
Sorry jullie hiermee lastig te vallen maar het moet me even van hart... :-( Al maanden ben ik intensief bezig met mijn droomtrouw te plannen. Afspraken die wij gemaakt hebben in het begin over financiën:
- mijn schoonouders betalen hun kant van de familie + hun vrienden
- mijn mama mijne kant van de familie + mijn kleed
- wij al de rest: onze vrienden + alle andere kosten.

Natuurlijk zorgt dat ervoor dat ik niet kan vragen aan mijn schoonouders om een beetje te temperen met wie ze uitnodigen op onze trouw want jah, "ze betalen er zelf voor dus ik moet mij daar niets van aantrekken". Dat zorgt voor volgende indeling:
- 49 vrienden van ons
- 22 van mijn familie (kan geen mensen bij verzinnen natuurlijk)
- 74 van zijn familie (jah, kan hij natuurlijk niet aan doen dat hij zo'n grote familie heeft)
en... hou je nu vast...
- 154 vrienden van mijn schoonouders!!
Vind ik al serieus buiten proportie maar bon, zoals gezegd: ik moet me er niets van aantrekken.

Bovendien wensen zij inspraak op alle beslissing die genomen moeten worden maar... zijn ze niet beschikbaar om er tijd in te steken. Met als gevolg, dat ik op alles kweeniehoelang moet wachten en zagen tot er eindelijk een consensus is
bereikt! Want alles wat ik voorstel (van tafelnamen tot bloemenkeuze tot kleding voor suite tot de muziekkeuze tot alles!!) niet goed en weten zij het beter.

Volgende opdracht: de tafelindeling opstellen. Ondertss al 4 afspraken gemaakt om hiervoor bij mekaar te komen, nog steeds niet gelukt. Vandaag stuurt mijn schoonma een bericht: wij komen om het plan en zullen het zelf wel indelen. Ah bon, tis ni dat mijne trouw is zkr? "zij weten toch beter wie ze allemaal aan tafels kunnen zetten dan wij"

Vanaf het begin hadden zij erop aangestuurd dat ze zelf liever aan tafel zouden zitten met hun vrienden. Voor ons geen probleem! Onze eretafel is dus een groot ovaal met al onze dichte vrienden. Nu heeft mijn schoonpa laten ontvallen dat 'hun' tafel met kameraden ook een groot ovaal gaat zijn, minstens zo groot als onze eretafel. WTF?! wie underen trouw ist ier feitelijk?

Ik loop sinds gstravond echt serieus pissed, echt op sommige momenten peisek er serieus om heel den boel af te blazen. Khe echt zoiets van, dit is niet meer 'onze trouw'. Het is een feest van mijn schoonouders waar ik mij meer en meer 'te gast' voel. Het aandeel van mensen dat voor mij komt is zodanig klein... Ik kan natuurlijk ook geen familie bijverzinnen,eh. :s Ma toch... Das toch ni normaal da ik 50% van de mensen die komen naar ons feest ni ken? :s

Ben echt sip... :-( Pfft. Prewedding gitters?

Elen
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1292

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik14-9-2013 15:13:35

aah vreselijk :( en zo kort dag...
de ellende is inderdaad dat 'zij betalen' en zij bijgevolg 'beslissen' ... Maar het blijft wel jullie trouw! al snap ik ook wel dat je er moeilijk tegen in kan gaan...
Moest ik in jouw plaats zijn, zou ik het hen wel op deze manier rustig melden (iets van "alle begrip dat jullie mensen uitnodigen, aangezien jullie dat ook betalen. Ik vind het alleen erg jammer dat dit niet in overleg is gebeurd, anders hadden we kunnen zeggen dat we daar eigenlijk niet mee opgezet zijn. Het is tenslotte onze trouw...") . Ik zou dat niet kunnen laten, denk ik hihi

Laat dit alleszins jullie dag niet verpesten - focus je vooral op de mensen die jullie er zelf graag bij wilden en die er zullen zijn! Je zal zien dat je een fantastische dag zal hebben, los van het hele schoonoudergedoe ;-)

mona
27-7-2013
 Meld misbruik14-9-2013 15:27:48

Oh, ik ben geen moeilijke, maar daar zou ik nu ook niet mee opgezet zijn. En wie heeft er nu in godsnaam 150 vrienden? Zoveel heb ik er nog niet eens op Facebook en die heb ik zelfs niet allemaal uitgenodigd. Dat zijn toch niet allemaal close vrienden die ze ook bij hun thuis uitnodigen denk ik? Inderdaad vervelend dat het zo kort dag is, de uitnodigingen zijn al weg, niets meer aan te veranderen dan. Waarom heb je niet eerder 'ingegrepen'? Denk dat je er nu niet veel meer aan kan doen...

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik14-9-2013 15:51:28

Tja dat ze meebetalen is natuurlijk wel een fijn idee maar daar hebben wij toch vriendelijk voor bedankt. Bij ons komt er niemand die wij zelf niet kennen en ik vind her perfect zo. Het is tenslotte ons huwelijk 😄. Ik moet er niet aan denken om 150 handen te schudden van mensen die ik niet ken. Neen dan liever een kleiner feest zelf betaald waar wij zelf kunnen bepalen war we willen. Nu kan je niet meer terug denk ik, enfin ik ken je schoonouders niet maar nu ruzie maken is wel heel riskant zo kort voor de trouw.

Jolien
1-7-2016
 Meld misbruik14-9-2013 16:00:14

Wow, 150 vrienden van je schoonouders. Heb eens even geteld en dat is dus meer dan al de andere gasten samen! Maar oke, ze betalen er zelf voor, dus daar zal nu niet veel meer aan te veranderen zijn.

Maar ivm muziekkeuze, tafelnamen enzoverder, dat is toch jullie keuze! Daar hebben zij toch helemaal niets in te zeggen.

Qua tafelindeling: als ik jou was, zou ik jouw vrienden, familie en schoonfamilie al verdelen over de tafels en ervoor zorgen dat het nodige aantal tafels overblijft voor hun vrienden en dat ze die vrienden dan zelf over die tafels verdelen. Maar ik zou ook voet bij stuk houden, en enkel voor jullie is er 1 grote ovale tafel (de eretafel). Het is en blijft natuurlijk jullie trouwfeest en het is inderdaad niet hun feest.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik14-9-2013 16:29:06

Hebben die mensen trouwens allemaal al bevestigd? Ik neem aan dat velen van hen jullie ook niet kennen. Ik zou persoonlijk niet bevestigen voor een trouw van mensen die ik niet ken eigenlijk, ook al ken ik de ouders. (Hoewel, ben nog niet op die leeftijd dat de kinderen van mijn vrienden gaan trouwen, dus je weet maar nooit, maar ik denk niet dat ik dan uitgenodigd zal worden eerlijk gezegd.)

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik14-9-2013 16:57:17

@Mona: Idd. Das ook de reden wrm mijn schoonouders van 27 vrouwen van hun vrienden niet eens de achternaam weet! Wat het moeilijk maakt om uitnodigingen te adresseren en om naamkaartjes te laten drukken.

Nadeel is dat mijn schoonouders zaakvoerders zijn van een bedrijf. Ze hebben dus veel 'zakenpartners' waarbij zij ook uitgenodigd zijn voor de trouwfeesten van hun kinderen en de babyborrels etc. Dus, die mensen 'verwachten' dat dat terug. En, hun giften zijn ook navenant dus mijne vent is ook ni geneigd om dertgn in te komen. Dat terwijl wij wel voor onze verloving hadden besproken dat we voor een 'klein trouwfeest' zouden kiezen (in hoeverre dat dat mogelijk is met zo'n grote familie langs zijn kant). Zijn ouders gingen daarin akkoord en zeiden hun vriendengroep te 'beperken' zodat het geen monstertrouwfeest zou worden gelijk bij de zus van mijne vent. (toen waren er in totaal 350 pers uitgenodigd, alles te samen. Nu zijn ze verminderd in aantal maar komen ze wel allemaal naar het avondfeest)

@Peggy, dat voorstel dat wij onze trouw volledig zelf wilden betalen lag ook eerst op tafel. Maar als zij operen om hun familie te betalen en 'een aantal' vrienden wist ik niet dat het zo'n proporties ging aannemen. En idd, nu is het te laat. *zucht* ik hoop gwn dak me echt ni teveel als gast op mijn eigen trouwfeest ga voelen.

@ Mona: ze hebben ondertss al allemaal bevestigd uitgenomen 5. ;-) dus jah. Daar zalet ni op steken.

@ Jolien: ja, da van die eretafel da komt er echt ni. Echt ni. Echt ni! Serieus. Ik heb goesting om te zeggen tgn mijn schoonma van "wete wa, doede gij anders mijn trouwkleed aan,eh. Tis toch precies meer ulderen trouw dan de mijne".

Merci iedereen voor de reacties.
Het zit me momenteel redelijk hoog en pfft... ik hoop dat het overgaat en dak mij kan verzoenen met het idee dat dit gwn de gang van zaken zal zijn.

Kmag trouwens niet verbaast zijn want op de babyborrel van mijn dochter was het net hetzelfde. Geen beslissingen mogen nemen, enkel 'decorstuk' voor proficiat tgn te zeggen ondanks dak de mensen ni kende en een gastenlijst van toen 250 man. (wtf, wie heeft er nu ne gastenlijst van 250 man) :s

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik14-9-2013 17:02:10

Bij ons is het ook zo dat mijn ouders heel veel meebetalen, onze receptie voor de mensen die niet komen voor het avondfeest en dan op het avondfeest de familie en hun vrienden maar ze nodigen geen vrienden uit die ik niet ken. Dus ik ken ze wel allemaal, sommigen natuurlijk beter dan anderen. Omdat ze zoveel betalen voor ons willen ze ook wel meebeslissen maar de definitieve beslissing ligt nog altijd bij ons, dat heb ik ook van in het begin duidelijk gemaakt.
We houden natuurlijk wel een beetje rekening dat we het niet te duur maken voor hun maarja ze beslissen zelf dat ze willen meebetalen hé.
Mijn schoonouders geven ons gewoon een bepaald bedrag en dat is ook wel ruim voldoende om zijn familie te betalen dus daar zijn we ook wel blij mee.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik14-9-2013 18:11:15

Watte? 150 "zakenrelaties" (vrienden) van hen die moeten komen???
Ik dacht dat zij al ettelijke jaren geleden getrouwd waren.
Nu is het jullie beurt.

Met 30 man had ik zelf waarschijnlijk kunnen leven. Met 150 man extra niet.

Ik weet weer waarom ik mijn trouwfeest klein houdt ;).
Want ja, als we een receptie voor 200 man hielden - zoals we eerst in gedachten hadden - was mijn moeder ook al aan 't vissen om toch "wat vrienden" van hen uit te nodigen en dat zij die wel zouden betalen.
Mijn ouders zijn ook zelfstandigen en bovendien hebben ze daarnaast ook nog es een serieuze vriendenkring. Maar zelfs mijn moeder zou echt wel gesnapt hebben dat 150 man extra teveel van 't goeie is.

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik14-9-2013 21:10:07

Troost je, je bent niet alleen !!!
Hier geven we speciaal voor de vrienden of beter gezegd zakenpartners een receptie.
Ik besef heel goed dat ik me erbij moet neerleggen, niets aan te doen !

We hebben hier al 3 kids rondlopen, en toen moesten we ze ook een geboortekaartje sturen, kunt u al inbeelden hoe'n vette spaarrekening die kindjes al hebben.

En eerlijk gezegd : ik begrijp het ergens wel.
Zelf zijn ze ook op elke bruiloft uitgenodigd, op het avondfeest zelfs, bij ons is het "maar" op de receptie.

MAARRRRRR... wij beslissen voor de rest wel ALLES zelf !
Geen gemoei of wat dan ook. Alles vinden ze OK.
En dat vind ik maar best ook, of ze zouden hun feest ergens kunnen steken waar het geen zonlicht ziet :-)

Groetjes,

Silvy
26-7-2014
 Meld misbruik15-9-2013 2:59:30

Omg dat had ik hun wel al eens aan hun verstand gebracht ti's ni hare trouw en dus ff 150 vrienden van hun die jij ni kent ! Ik had allang gezegd op die manier hoeft ge u deel ni te betalen van de familie want u vrienden hebbe geen zaken met mijne trouw ! Mja ti's te laat lees ik .. Allesinds zet ze ma goed op haar plaats en vergeet zelf ni te genieten van U trouw!

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik15-9-2013 11:02:04

Troost je, ik denk dat het overal wat voorkomt ... zij het misschien dan wel in kleinere proporties.
Hier ook wat discussie over wie wel en wie niet te vragen van de vrienden van mijn schoonouders. Maar goed, feit is wel dat, indien zij daarin hun 'goesting' zouden krijgen, ik dan mijn zegje krijg in al de rest. Maar goed, als je al zo dicht bij de trouw bent is dat misschien nog moeilijk om hen dat duidelijk te maken zonder ruzie.
Enigste oplossing is: genieten inderdaad van de dingen die jij hebt gedaan en van de mensen die jij graag ziet die er gaan zijn. Sowieso wordt het dan wel een leuk feest!

Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik15-9-2013 13:20:05

Wij zijn gisteren getrouwd, en hadden ongeveer hetzelfde probleem. Mijn schoonouders zijn Indonesiërs, gaan ook naar ALLE trouwfeesten van hun enorme Belgisch/Nederlands-Indonesische vrienden- en kennissenkring (dat is bij hen de gewoonte). En ze hadden nota bene alle mensen al via mail of telefonisch 'voor-uitgenodigd' voor de officiële uitnodigingen klaar waren, dus voordat wij goed en wel doorhadden hoeveel mensen ze eigenlijk gingen vragen. Wij hadden 60 mensen van de schoonouders (wel inclusief een 10-tal familieleden) op het avondfeest, en toch wel 100 op de receptie. Ik was toen eerst ook wel heel boos en zag het niet goed zitten. Maar uiteindelijk is dat allemaal goed meegevallen, wat echt een fantastische dag en het waren allemaal ook heel fijne mensen... Wij hebben ook alles van ons feest zelf kunnen beslissen verder. Al had ik graag wat minder handjes geschud, maar ok, dat namen we er dan wel bij....

Ik heb hier wel tegen mij man gezworen dat, als wij ooit kinderen hebben die gaan trouwen, er geen énkele persoon zal worden gevraagd die die kinderen niet kennen of er niet bij willen. En dat wij dan maar de 'guts' moeten hebben om tegen onze vrienden te zeggen dat onze kinderen liever geen onbekenden op hun feest hebben.
Veel succes!

Ann
5-10-2013
 Meld misbruik15-9-2013 15:20:49

Wij betalen alles zelf en beslissen dus bijgevolg alles zelf, geen gemoei van familie. Lekker gemakkelijk.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...