TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lentl
28-6-2014
|
16-9-2013 8:49:27
Oh meid, een dag die één van je mooiste dagen moet zijn, heb zo te doen met je. Ik zou wel van mijn aanstaande verwachten dat hij je hierin steunt en het ook opneemt voor je, tegenover je ouders. Ik zou hem zelf 'verplichten' om mee een oplossing te vinden / voorstellen. Heb zo de indruk dat je er alleen voor staat tov van je schoonfamilie. Het is niet omdat zij het boeltje betalen, dat alles volgens hen goesting / wijze moet zijn. Tenslotte heb jij er niet om gevraagd om zoveel personen te hebben op je trouwfeest. Heb je al eens getracht om je gevoel tegen hen te vertellen, misschien hebben ze er geen oren naar, maar dan heb je het toch getracht. Of hij kan het eens met z'n ouders bespreken. Misschien is het ook geen slecht idee, om je aanstaande het volledig te laten afhandelen, nu is het steeds of jij de boeman bent. Je bespreekt heel het boeltje met hem, en dan moet hij het maar oplossen met z'n ouders. Dan zegt hij dat hij het op zijn beurt met u gaat bespreken, tot jullie tot een compromis komen.
Veel succes, maar qua gevoel is het wel een beetje een domper. Tracht toch om ervan te genieten, en zoek ook steun bij jouw familie
Liefs
|
|
Melissa
8-8-2015
|
16-9-2013 8:58:27
Klinkt gewoon verschrikkelijk. Het is wel echt jammer hoor, ik leg helemaal niets aan mijn of zijn ouders uit, maar dat ligt natuurlijk anders als de ouders meebetalen... Het is kut, ongeacht dat is het gewoon jou huwelijk en hoor jij gewoon het recht te hebben hoe de mensen horen te zitten. Ik zou ook gewoon van mijn aanstaande eisen dat hij het afhandeld.
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
16-9-2013 9:10:47
dat is ook de reden waarom wij zelf ons huwelijk bekostigen. We houden het klein en bescheiden, en ik wou vooral de druk van mijn schoonouders niet als zij zouden mee betaald hebben. Ik vrees dat je ook na het feest het steeds opnieuw zal mogen horen dat zij de boel betaald hebben. En dat je verloofde nu niet in de bres springt snap ik niet. Het is jullie dag hé, niet die van je schoonouders. Ik heb zelfs bewust mijn schoon moeder niet mee gedaan om een jurk te kiezen omdat ze op alles covraagt mmentaar heeft. Zo behoed ik mezelf ook voor stressmomenten vooraf.tracht je verloofde toch eens het heft in handen te laten nemen en eens met zijn ouders samen te zitten. En blaas desnoods de boel af als je je er echt slecht bij voelt. Ik denk dat niets zo erg is dan te trouwen op een manier dat jij totaal niet wilt. Sterkte
|
|
Elen
5-10-2013
|
16-9-2013 9:48:34
Da was ook ons eerste plan. We ginge heel de trouw zelf betalen en gwn onze gasten uitnodigen. Zj hebben dan gezegd dat ze een 'aantal' vrienden wouden uitnodigingen en dit bekostigen. Wist ik veel dat het 'aantal' vrienden uiteindelijk meer ging zijn dan al de families en onze vrienden samen. :s
|
|
Jente
26-10-2013
|
16-9-2013 9:48:36
Amai, dat is echt vreselijk! Ik vind zijn houding en uitspraken echt volledig verkeerd. Zij betalen toch ook niet héél het boeltje. Jouw mama betaalt voor jouw familie. Zij kan er ook niet aan doen dat die kleiner is. Natuurlijk betalen je schoonouders meer maar dat ligt volledig aan hen want zij willen persé zoveel volk uitnodigen. Ik vind niet dat het is omdat je meer volk uitnodigt dat je meer te zeggen hebt. Ok, het is handig om even te overleggen over de tafelschikking want jij kent de meeste van de mensen die zij uitnodigen niet maar wat voor een tafels je kiest en hoeveel personen er aan één tafel zitten daar hebben zij toch niets aan te zeggen.
Wat ik zou doen: Nu echt op mijn strepen staan en zelf de tafelschikking bepalen. Als je dat nu niet doet dan gaan ze waarschijnlijk heel je leven over je heen lopen. Zijn ze niet akkoord en willen ze niet meer betalen dan is het maar zo en dan komen hun vrienden maar niet. Het is niet alsof jij die vrienden zal missen op je trouw... En laat ons eerlijk zijn: als hun imago zo belangrijk is voor hen gaan ze 3 weken voor de trouw niet gaan afzeggen bij hun vrienden.
Ik zou mij trouwens wel eens goed boos maken op mijn verloofde moest hij mij zo'n dingen allemaal alleen laten regelen. Het zijn potverdorie zijn ouders!
|
|
mona
27-7-2013
|
16-9-2013 9:51:20
Ik weet dat je huwelijk echt niet veraf meer is, maar als het je zo hard tegensteekt, kan je dan niet eens met de vuist op tafel kloppen voor een (vrij drastrisch) compromis? Vb. de vrienden van je schoonouders op een namiddagreceptie laten komen, en enkel je eigen vrienden en familie op het avondfeest? De catering begint toch maar de week zelf met plannen, aankopen en inrichten voor je feest, dus voor hen zou dat geen probleem mogen zijn. Durf eens nadenken om je hele dagstructuur nog om te gooien... misschien is het een optie? Wel vervelend dat je die mensen dan nog moet verwittigen, maar als dat jouw feest misschien fijner kan maken? Ik weet het, waarschijnlijk geen optie, maar als het je echt zo hoog zit...
|
|
Elen
5-10-2013
|
16-9-2013 9:56:20
Yeah, I know... :s morgen om 9u ga ik erbij zitten als hij en Chris samen zitten. En ik ga het idd proberen om het op mijn manier te verkrijgen. Ma mijn schoonpa is ne vree intimiderende vent en diene geeft u echt geen ruimte om u gedacht te zeggen. Mijne vent heeft er ok enorm veel schrik van en durft zijn gedacht al zkr ni tgn zijn pa zeggen. Tgn iedereen ne grote muil buiten tgn zijn eige pa. Dus ik sta er idd alleen voor om mijn boontjes te doppen. :s gstr idd nog lang ruzie gehad me mijn verloofde da hij zomaar wegloopt en het ni opneemt voor mij. En ik zeg daarom ni da em gelijk een papegaaitje akkoord moet gaan me alles wa ik zeg maar hij mag toch ook ne keer zijn gedacht zeggen? Nee, ik moet het zelf oplossen want hem interesseert da allemaal ni. Voor hem maakt da allemaal ni uit.. :s
|
|
Elen
5-10-2013
|
|
|
Melissa
8-8-2015
|
16-9-2013 10:06:39
Verdorie toch, hoe kunnen sommige mensen bestaan, sta maar op je strepen meisje, en beslist schoonpa in spé om de sponsoring in te trekken, zeg jij lekker alle gasten af die je niet kent. Van mij zou het snel gedaan zijn. En je verloofde, ik zou toch ook behoorlijk kwaad zijn op hem hoor, hij kan toch wel voor jou zorgen? Hij trouwt met jou en niet met zijn pa! En verder, als schoonpa intimiterend doet doe dan intimiderend terug, dat kan iedereen en dat is meestal om te verbloemen dat ze weten dat ze verkeerd zijn
|
|
kathleen
9-8-2014
|
16-9-2013 10:14:08
vreselijk vind ik dit verhaal. Het is godverdomme jullie dag. en ook al betalen ze moeten ze nog jullie dag laten. Als da hier was he dan ging ik nog liever lenen om het te kunnen betalen dan mijn schoonouders. En da is hier ook wij betalen alles zelf omda ik hun gemoei niet moet hebben. De band is zo slecht da ik ze amper op ons huwelijk wil.
Van je verhaal word ik gewoon echt kwaad. Hoe kan jij nu genieten. het is niet eens jou feestç!
|
|
Melissa
7-6-2014
|
16-9-2013 10:16:21
ik zou voor jouw opstelling gaan.de opstelling van je schoonvader is niet goed verdeeld. ik vind aan de rechterkant maar 4 tafel en al de rest aan de ander kant ?ik denk dus dat jouw kant aan de rechterkant zit? het is echt verdeeld dan van jouw en onz kant... ambetantecht waar. ik zou echt zeggen ofwel bepalen wij wie da komt en zeg je de helft van je'vrienden' af ofwelblaas ik gans het huwelijk af. desnoods indien mogelijk zeg je dat jullie alles zelf wel betalen en laat die 150 man vallen. jullie huwelijk moet gevierd worden met mensen die jullie kennen niet je schoonouders
|
|
Nadia
5-10-2013
|
16-9-2013 10:32:13
aiaiai is het toch nog zover gekomen :-(
wat een vervelende mensen zijn dat, zeg (als ik dat mag zeggen...? ;-) ) ... geen begrip dus voor jouw positie of voor het feit dat hun zoon trouwt met jou en niet met hen als ouders....
wat zegt je aanstaande er nu van? Want op dat moment is het hem blijkbaar teveel geworden, maar begrijpt hij nu dat dit voor jou zo niet houdbaar is? is het een optie om het gewoon af te lassen en het dan kleinschalig te vieren en het zelf te betalen? is het nog haalbaar om opnieuw met je schoonouders rond de tafel te gaan zitten en aan te geven dat het zo ècht niet verder kan?
ik hoop alleszins dat ofwel de rust kan wederkeren, ofwel dat er een oplossing uit de bus kan komen... en zo niet, dan hoop ik dat je ondanks alles toch het beste kan maken van JULLIE dag, hoe zeer zij het ook willen (en misschien zullen) bepalen!
hou ons op de hoogte eh...
|
|
Laura
19-10-2013
|
16-9-2013 10:37:38
Goh, moeilijke situatie...Je kan natuurlijk niet zomaar tegen mensen gaan zeggen 'jullie mochten eerst heel de avond komen, maar nu niet meer'. Dus je zal moeten werken met hoe het nu is denk ik... Ik zou persoonlijk gewoon zelf een afspraak maken met de maitre, met je vriend, en daar zelf de beslissingen nemen. Uiteindelijk is het jullie dag, jullie trouwen! Het is geen verwijt naar jullie toe, helemaal niet, maar ik had eigelijk in de eerste plaats ook niet overlegd over de tafelindeling... Onze ouders betalen alletwee ook een stuk, maar wij ook. We hebben hen wel betrokken in de menu, in de keuze voor wijnen en receptie. Maar dat is ook echt alles, zelf de zaal gekozen, zelf de mensen die we uitnodigen (zij nodigen elk 10 vrienden uit), enzovoort.
Ik zou jouw ding doen, dat vastleggen. En probeer het geen te grote domper op je dag te laten zetten... Ik denk ook niet dat ze er op de dag zelf een spel van gaan maken, alé, kan ik me toch niet voorstellen, dat ze daar een scène van maken? Anders moet je tegen die maitre zeggen dat hij tegen je schoonvader zegt (als hij toch niet voor rede vatbaar is), dat enkel ronde tafels mogelijk zijn? Misschien een beetje stomme omweg, maar ikz ou nu ook geen ambras gaan maken met uw schoonouders. Je moet de rest van je leven met die mensen verder he...
Ik vind het alleszins verkeerd dat zij alles iwllen bepalen, gewoon omdat ze een stuk betalen, maar mja als zij zo denken, kan je daar niet veel aan doen denk ik...Het is zeker geen verwijt, maar ik denk dat het ook iets is om voor de toekomst in het achterhoofd te houden, voor eventuele andere kosten... Als ze zich graag moeien, zou ik proberen te vermijden dat zij in de toekomst nog grote zaken bekostigen, want dan ga je altijd dat verhaal krijgen...
Soit, ik zou zeggen: voer jouw ding door, probeer niet teveel ambras te maken, maar als hij echt niet voor rede vatbaar is, dan doe je gewoon jouw ding en probeer je niet teveel aan te trekken, ook al is dat moeilijk... Maar het zou veel erger zijn dat jij heel je leven spijt hebt van de beslissingen die je maakte onder druk van je schoonouders, en dat je daardoor niet de trouw hebt die je wil..
|
|
Dorien
22-2-2014
|
16-9-2013 10:44:54
Dit soort stress kan je momenteel echt wel missen. Gezonde stress en spanning horen er een beetje bij maar dit is echt niet goed! Op deze manier ga je jullie grote dag verbinden aan een hoop gedoe waar je zelf niet voor gekozen hebt. Natuurlijk is er het argument, wij betalen dus mogen mee bepalen. Maar... er is een grens tussen je mening geven en je mening opdringen. En het gaat tenslotte om jullie dag dus jullie zijn diegenen die de laatste en belangrijkste zeg hebben. Maar de bom is nu gebarsten. Nu moet je er ook mee door anders is heel die ruzie het niet waard. Bovendien zal het iets zijn dat blijft hangen. En dat type mensen denkt dat door te intimideren ze alles gedaan krijgen. Af en toe moeten ze eens horen dat dit niet altijd gaat (zo doen ze dat met kleuters ook). En als ie daar graag financiële gevolgen aan wilt hangen, is dat zijn keuze en zijn de gevolgen voor hen. Overleg moet mogelijk zijn, tiraniseren daar en tegen niet! En anders moeten zij hun geloften overnieuw doen en kunnen ze voor zichzelf het trouwfeest geven dat zij jou opdringen.
ps ik hoop dat je wel blijft babbelen met je partner. Dat is erg belangrijk nu en voor hem is het ook super moeilijk. Ik haat het volgende dat ik ga zeggen en neem me het alsjeblieft niet kwalijk maar het zijn nog altijd zijn ouders. Hij staat er pal tussenin en moet kiezen tussen 'bloed' en de liefde van zijn leven. Dat is een verdomd moeilijke keuze die niemand zou moeten maken (ik ga er momenteel zelf door dus mag dat wel zeggen). Hij heeft jou nodig en jij hem!
|
|
Selina
|
16-9-2013 10:46:01
Alles afblazen = familieruzie voor het leven :( En als je dan ooit beslist om te trouwen op jullie manier zullen zij niet komen en hangt er toch een schaduw over jullie mooiste dag. Dusss...als het je dat allemaal niet waard is kan je nog eens proberen jouw plan aan zijn verstand te brengen (hopelijk met steun van de maitre naast je) en zo niet zal hij het pleit winnen, omdat hij betaalt. Je hebt het jammer genoeg te ver laten komen. Je had een limiet moeten zetten op het aantal vrienden. Probeer je toch maar die dag te focussen op elkaar en op de mensen die jullie nauw aan het hart liggen. Zo wordt het toch nog een topdag ! Zeker weten ! Succes !
|
|
Peggy
28-9-2013
|
16-9-2013 11:42:31
Ik kan me wel een beetje vergelijken met jou, alleen ben ik ouder.
Mijn partner zijn ouders zijn ook welgesteld, hadden een grote zaak en kennen heel veel mensen. Dit maakt dat mijn schoonmoeder ook altijd denkt dat ze meer mag dan een ander !!!! Mijn familie telt juist mijn vader en mijn grootvader. Met al die anderen heb ik geen contact meer door omstandigheden die vroeger in mijn jeugd en later gebeurd zijn.
Mijn man en ik zijn afgelopen augustus stiekem in het buitenland getrouwd. Pas daarna hebben we aan onze familie en vrienden doorgegeven dat we eind september nog een feest doen voor 60 personen. Hierin zitten zijn ouders, zijn zus, mijn vader en grootvader en de rest ONZE vrienden.
Alles ligt al lang vast qua eten enzoverder....dus ze moeten zich er bij neerleggen.
Toen we de foto's van ons huwelijk op het strand lieten zien, kwam er alleen maar commentaar zoals verwacht !
Ben ik blij dat we het zo gedaan hebben...en ik moet zeggen naarmate de dag nadert, schikt ze zich meer en meer.
Het is ONZE dag en daar heeft niemand iets mee te maken.
En als ik je nog één goede raad mag geven, maak geen ruzie met je partner over je schoonouders. Het zijn en blijven zijn ouders en ook al heb je gelijk hij zal zijn redenen wel hebben waarom hij zwijgt. Ik heb er ook zo eentje thuis !
|
|
joyce
26-10-2013
|
16-9-2013 11:45:31
heb hier z'n schoonmama waar ik af en toe eens tegen moet zeggen hallo ik ben er ook nog en ik trouw weet je nog? Frustrerend als ze alles zit te regelen en naar haar zin doet; Zo heeft ze schoenen laten weg zetten in de winkel voor onder mijn kleed ik wou er gans andere ik ga ze dan toch passen met in achterhoofd zeggen van tis toch niet mijn ding in winkel aangekomen pas ik de schoenen ok ze paste perfect (gewone witte pumps van noé) doe ze terug uit en zeg ik wil nog wat verder gaan kijken voor schoenen... telaat ze zijn al betaald :( gggr Ze heeft op alles commetaar wat wij regelen maar als zij het doet (zelfde als wij) klopt het wel. Nu wilt ze ineens met nog 39 dagen op de teller haar broer uitnodigen heb die nog nooit gezien en bruno ook niet jarenlang (lees 34J) ruzie geweest tussen schoonmama en haar broer nu praten die ineens terug met elkaar en nu moet die uitgenodigd worden echt niet he. Wij willen vuurwerk zij breekt het af, alle kortom niets is goed. Maar tijdens openingsdans zo vuurwerkstokjes haar idee dat kan wel pfft maarja ik laat haar nu doen,zagen,regelen en van haar neus maken de zaal weet dat er enkel door mij en bruno samen mag veranderd worden. ik laat haar dus maar doen :-)
tzal overal wel ergens iets zijn zeker
|
|
Elodie
|
16-9-2013 12:29:38
Ik vind niet dat zij het recht hebben zo veel te bepalen omdat ze betalen. Om te beginnen kan het niet anders omdat zij per se zo veel volk willen uitnodigen; je bent als het ware verplicht hun geld te aanvaarden omdat hun eisen onbetaalbaar zijn. Daarnaast zou het feit dat ze betalen een cadeau moeten zijn, een gift. Als jij iemand bijvoorbeeld een - ik zeg maar iets - auto cadeau doet, dan ga je die persoon toch ook niet uitspellen hoe, waar en wanneer hij met die auto mag rijden? Nu gebruiken ze hun 'gift' als chantagemiddel en dat is alles behalve oké. Het is een vergiftigd geschenk.
|
|
Iris
15-8-2014
|
16-9-2013 12:57:37
Oh boy... Na het lezen van deel 1 dacht ik dat het niet erger kon! Blijkbaar wel... Wij zijn hier aan het vechten om soortgelijke situatie te voorkomen. Schoonouders hebben ook een zaak en willen ook die 150 zakenrelaties en vrienden uitnodigen. Dat is zo veel als al onze vrienden, collega's en 2 families tesamen! Het eerste waar mijn schoonmoeder over begon, was dat het feest wel heel duur was en dat ze veel moesten betalen. Haar voorstel was dan dat wij onze genodigden zelf zouden betalen... We zijn dan maar op zoek gegaan naar een goedkopere zaal. Die soep was nog niet gekoeld of ze wilden onze trouwdatum veranderen!! Ah ja, want mei is de drukste periode voor de zaak. Of we niet in september of oktober konden trouwen? Dat kwam hen beter uit... Voor mijn verloofde is het niet echt gemakkelijk. Ik weet dat hij enorm teleurgesteld is in de reactie van zijn ouders. Iemand enig idee hoe we de situatie van Elen kunnen voorkomen? Alles zelf betalen is volgens mij niet echt een optie (huis gekocht en aan het verbouwen...)
|
|
Nadia
5-10-2013
|
16-9-2013 13:22:54
Om op Iris te antwoorden:
ik denk dat het héél belangrijk is dat jullie zo snel mogelijk met hen gaan samen zitten om duidelijke afspraken en grenzen te maken. (wat is het max. aantal gasten, wat verwachten zij (receptie / avondfeest / ...), kunnen er compromissen gemaakt worden, enz... Voor je dat doet, is het natuurlijk wel belangrijk dat je met je partner op één lijn zit en dat jullie weten waar jullie de streep trekken. Dan kan je daar ook gemakkelijker aan vast houden (vb. als je de datum niet wil wijzigen). Probeer zoveeeel mogelijk details (hoe klein ze ook lijken) op voorhand al door te spreken - op die manier vermijd je conflict in de toekomst!
|
|
Jente
26-10-2013
|
16-9-2013 14:02:59
Iris, in jouw geval zou ik voorstellen aan je schoonouders om hun zakenrelaties enkel te vragen op de receptie en de rest van het feest echt jullie feest te houden. Met de gasten die jullie erbij willen, met jullie keuze van eten/tafelschikking/DJ/decoratie enz. Als haar zakenrelaties enkel naar de receptie komen zal het ook voor hen heel wat minder duur uitkomen. De trouwdatum is iets wat wij wel in overleg met onze ouders gekozen hebben maar wel met duidelijke vermelding dat het of februari 2013 of oktober/november 2013 zou zijn (in functie van onze huwelijksreis). Als je schoonouders een eigen zaak hebben snap ik wel dat sommige momenten voor hen moeilijk zijn. Maar als er al veel vastligt zou ik dit niet meer veranderen.
|
|
Lieselot
14-3-2015
|
16-9-2013 15:39:09
Of nog een optie: je menu switchen naar een walking dinner? Dan kun je met hoge ronde tafels werken en een paar lage tafels? En omdat iedereen rechtstaat of op hoge stoelen zit, kun je wat plaats "sparen"? Veel succes in elk geval...
|
|
wouter
|
16-9-2013 16:00:42
Om nu nog het aanvangsuur te veranderen zal ook wel te laat zijn. Dat zou ook gezichtsverlies betekenen voor je aanstaande schoonvader. Als zakenpartner enkel op het einde nog even uigenodigd worden, is geen reclame voor hem. Het feit dat zoveel afspraken met jullie geannuleerd zijn, het feit dat hij niet bij jullie aan tafel wil, duidt echt wel aan dat hij jullie familie, (en dus ook jullie) te min vindt. Hij doet alsof hij jullie een feest cadeau doet door dit te betalen. Maar dit is geen cadeau. Een cadeau geef je aan iemand omdat je die persoon graag ziet. Niet omdat je er iets in ruil voor terug wil. Wat erger is, is dat jouw aanstaande hier total niet in mee gaat. Dit zou ook de belangrijkste dag van zijn leven moeten zijn. En dan vrag ik me angstig af: Als hij nu al geen engagement toont, en voor jou vecht, wanneer dan wèl. Ziet hij jou graag genoeg. Vindt hij de zaak van zijn vader belangrijker dan jou? Want eens getrouwd zal dit helaas niet beteren vrees ik.
Anders zou ik beginnen denken aan een B-plan. Het zal je minder organisatie-stress kosten, om (in het geheim) binnen de 2 weken te trouwen op een locatie die je zelf kiest, met enkele getuigen, naaste vrienden. Dagje aan zee, hotelletje,... Op de trouwdag fake je dit nog even opnieuw om de gemoederen niet te verhitten, zo heb je toch nog een dag die echt van jullie was om terug naar te kijken.
|
|
christiane
24-8-2013
|
16-9-2013 18:09:54
Ik heb niet alle reacties gelezen dus als het al eens gezegd is ofzo: sorry :-)
Ik zou den boel afblazen, niet dat ik de relatie zou opgeven, maar de trouw wel. Misschien dat ze dan inzien dat het jullie dag is en NIET die van hen. Het is (of dat was bij mij toch zo) de mooiste dag van je leven (of 1 van de :-)) en het hoort niet dat jij er niet van zou kunnen genieten. Je trouwt maar 1 keer (normaalgezien) en jullie hebben het recht om van die dag te genieten, als je schoonouders daarbij in de weg staan, zou ik het uitstellen tot ze het begrepen hebben. Het is een eenmalige gebeurtenis, het zou zonde zijn, moest je er achteraf spijt van hebben omdat je het helemaal niet leuk vond.
|
|
Martine
14-6-2014
|
16-9-2013 18:25:43
Oh my God!!! Wat een moeial, die (toekomstige) schoonvader van je.
Op de duur zou ik je verloofde voor de keuze stellen. Jullie feest en hij (!) zich verdedigen tegen zijn ouders of er komt gewoon geen trouw. Want het zijn zijn ouders en hij moet het dus eigenlijk maar oplossen.
Kan jij zelf niet overleggen met de maître dat die schoonpapa maar laat praten op "zijn afspraak", maar dat de tafels wel degelijk worden gezet zoals jij dat wil? Hem dus gewoon voor 't blok zetten de dag zelf. En hebben ze toevallig niet nog een zaal waar ze wat volk kunnen placeren (liefst wat van die vrienden van je schoonouders), zodat alles minder krap is?
|
|
Elen
5-10-2013
|
16-9-2013 20:00:29
@Iris: terugkijkend op de situatie zou ik gwn echt veel rapper en duidelijk moeten hebben ingegrepen. Int begin is gezegd geweest dat we het 'klein' wouden houden en dat is uit de hand gelopen. Ik had gwn eerder moeten ingrijpen. Nu is het te laat.
Ik wacht angstig af wat het morgenvroeg gaat worden. Ik ga idd wat vroeger gaan zodat ik de maître d'hotel mss aan mijn kant al krijg. Mijne vent is vandaag vertrokken op zakenreis tot woensdag en mijn schoonmoeder is zondagnacht vertrokken op vakantie met haar vriendin dus just me and him. Ik hoop gwn dak morge de ballen ga hebben om effectief mijn gedacht te zeggen. Want alles wat mijne vent nu derover te zeggen heeft is"ga of sta onzen trouw nu echt over die stomme tafels?" Zijn standpunt is dus duidelijk, mondje toe houden en hem zijn goesting geven want'het maakt toch allemaal ni uit'.
We zijn trouwens reeds oor de wet getrouwd in 'intieme kring' dus in totaal 9 man van onze dichte familie. Nu ist de grote show. Ik kijk uit naar mijn dagje vanaf het opstaan me mijn bruidsmeisjes en mama, klaarmaken, minireceptie voor de suite, fotoshoot en Kerk. Dan is het nog 'onze dag'. Om 18u komen de gasten toe en dan begint het showke.
|
|
Nadia
5-10-2013
|
16-9-2013 20:27:12
Wel Elen, maak er gewoon het beste van dan en probeer de 'schade' nog te beperken door morgen inderdaad vroeger te gaan: leg uit aan de maitre wat jij wil en dat je het gevoel heb dat je schoonvader iets anders gaat voorstellen en dat je graag zou hebben dat de maitre je op dat moment bijspringt - wie weet helpt het wel... en dan voel je je alleszins sterk genoeg om te blijven staan als hij weer begint te brullen!
en de dag zelf: het zal zijn wat het zal zijn - geniet daarom van die momenten waar je nu al naar uit kijkt en laat 's avonds voor wat het is: focus je op jouw vrienden en familie en dus op de mensen die jullie erbij wilden, laat de rest gewoon links liggen, negeer het gewoon , ze zijn niet jouw zorg!
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
17-9-2013 10:03:23
Laat gewoon alles los nu...zoals je zelf zegt je hebt het wat te laat ingezien. Je kunt inderdaad nog eens een vriendelijke poging wagen je mening bij de maitre d hotel, maar ik zou er geen steekspel van maken. Discussieer er niet meer over, want het zal de zaken volledig op de spits drijven en geen enkele oplossing geven, integendeel. Je schoonvader heeft voor een grote groep volk gezorgd, altijd goed om er een leuk dansfeest van te maken. Hoe zijn gasten daar zitten, in rijen of op elkaar, jouw probleem niet meer....geniet van je vrienden, het eten en het dansfeest. Je wandelt in het bos en op het einde vind je er het grote geluk. Er staat echter een grote, venijnige distel op je weg. Of wel stop je en begin je hierover te klagen. Of wel wordt je heel boos en begin je er zinloos op in te hakken. Of wel....loop je gewoon verder met een gewoon boogje erom heen :-)
Aan jouw de keuze.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
17-9-2013 11:17:27
Hoe is het gelopen vandaag?
|
|
Gitte
14-4-2012
|
17-9-2013 12:57:37
Ik vind beide foto's erg druk overkomen, maar dat is natuurlijk omdat jullie zoveel gasten hebben Ronde tafels nemen meer plaats in, da's een feit. Nu vind ik rechthoekige tafels ook niet zo mooi, eerlijk gezegd. Maar heb je al eens vierkante overwogen? Die zijn niet zo kantine-achtig, maar nemen minder plaats in dan ronde tafels. Wij hebben zelf ook met vierkante tafels gewerkt om plaats te besparen en ik vond dat uiteindelijk erg mooi, beter zelfs dan rond. Je kan echt met iedereen aan tafel makkelijk praten, zelfs als je met 10 aan 1 tafel zit (en dat kan niet met ronde tafels, dan moet je al bijna schreeuwen). Ik hoop dat je eruit komt, en dat je je dag niet laat verpesten door zoiets, want dat is het echt niet waard.
|
|
Iris
15-8-2014
|
17-9-2013 12:59:58
Hey Elen... Hoe is het gesprek bij de zaal verlopen? Hier duimen we alvast voor je...
|
|
Elen
5-10-2013
|
17-9-2013 16:02:14
HI iedereen! Ik heb mij fameus gehaast van de morgen om rond kwart voor 9 al in de feestzaal te zijn. Ik had juist nog het een en ander kunnen zeggen tgn de maitre d'hotel wnr mijn schoonpa om 10 voor binnen komt. Duidelijk niet goed gezind met het feit dat ik er al zat. Hij was wrs wat vroeger gekomen met hetzelfde idee. :p De maitre heeft het hele tafelplan, zowel dat van mij als van mijn schoonpa van tafel gegooid en opnieuw begonnen. Hij heeft iets voorgesteld waar we zelf eigelijk nog ni aan gedacht hadden maar waar we allebei wel over eens konden zijn. Zijn voordeel: hij krijgt zijn 'eretafels' waar hij en zijn vrienden aanzitten maar... er moeten er twee zijn zodat het niet zo 'eretafel' lijkt. Mijn voordeel: buiten zijn twee eretafels geen rechthoekige tafels. *yoehoe!* [IMG] http://i39.tinypic.com/8wf4sl.jpg[/IMG ] Even wel nog discussie over de aankleding van de tafels. Mijn schoonouders en mijne vent hebben een bedrijf in textiel dus willen alle tafeltextiel zelf verzorgen. Alle tafels krijgen een off-white tafellaken met erop de kleuren van ons trouwfeest nl. oudroze-lichtgrijs/zilver. De maitre dhotel stelde voor dat de eretafel in het roze was met rokken tot op de grond. En de andere eretafels in het grijs. Mijn schoonpa niet mee akkoord. Dit zijn ook eretafels zei hij. Toen stipte Chris toch even aan dat als het effectief eretafels waren dat mijn mama er toch ook aan mocht zitten, wat niet het geval is. Zij doet ook haar bijdrage aan de trouw, zij betaalt haar volk, ook al heeft ze er niet zo veel. Maar die andere tafels moesten even luxueuze ingekleed worden. Hij zijn zin. Hij had dan heel onze tafel omsingeld met hun vrienden. En mijn familie volledig naar achter geschoven. Waarop ik toch vriendelijk heb gevraagd of het niet mogelijk was om mijn familie langs mijne kant te zetten. Hij heeft dit dan gwn gedaan. Ik mijn zin! Dus, al bij al een gespannen meeting maar ik ben tevreden met hoe het beslist is. Enige ding is wel dat em daar alla-minute nog beslist heeft om een strijkkwartetje in te huren tijdens onze receptie. Op 17 dagen voor de trouw. Bon. :p Niet echt mij en Filip maar ik zal mijn mond maar toehouden zkr. Ben blij dak daar vanaf ben! Hopelijk strijdt em ni zoveel bij de andere dingen! Merci iedereen voor jullie steun en woorden! xoxo
|
|
Nadia
5-10-2013
|
17-9-2013 16:29:51
Go Elen! en ook een complimentje aan de maitre, die zich serieus aan een bemiddelingsrol gewaagd heeft! chapeau :-) die zal ook wel gezweet hebben haha
laat het nu maar los, het probleem is van de baan... er is een middenweg gevonden... en laat 'em zijn strijkkwartet .......... je weet wel ;-) let it beee, let it beee..... :-)
Blij voor je dat die 'distel' achter je is!
|
|
Martine
14-6-2014
|
17-9-2013 18:12:58
Als meneer er persé een strijkkwartet bij wil en zo laat nog gevonden heeft, laat hem dan maar. Zolang de factuur ook maar naar hem gaat en die niet in de weg gaan staan van jullie gasten ;).
|
|
Elen
5-10-2013
|
17-9-2013 21:51:35
Ja, ben ok content dat het gebeurd is. Amai. Ene distil down, nog e paar to go. :p
|
|
Iris
15-8-2014
|
18-9-2013 9:08:57
Mijn complimenten voor deze maître... Is zeker geen makkelijk te bewandelen pad in dit geval. Elen, lig niet wakker van dat strijkkwartet. Eventueel kan je ze de dag zelf subtiel gaan vragen een ander deuntje te spelen of zelfs vragen van stiller te zijn. Wie gaat op zo'n dag de bruid iets weigeren ;-) Veel goede moed!
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
18-9-2013 19:02:33
o super ! Bijt nog even op je tanden, en geniet! Goed dat je de koe bij de horens hebt gevat. Of beter stier ... :-) veel succes nog!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|