Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hopelijk niet zwanger

24-9-2013 11:29:00
het klinkt misschien raar, maar ik hoop dat ik niet zwangerzwanger ben. We hebben deze dochter van 9 jaar, en zijn tevreden zo gelijk het nu is. Ik heb dan ook mijn voorzorgen genomen en 2 jaar terug een hormonen spiraal laten plaatsen. Bedoeling was om volgend jaar na onze trouw mij te laten steriliseren. Sinds een week of 2 is mijn hele lichaam verandert. Mijn borsten springen haast uit mijn bh hem ogenblik is behoorlijk dik. Terwijl ik een magere spriet ben. Morgen best een test halen zeker ? Enop mijn regels kan ik ook niet afgaan, want die krijg ik al al die tijd niet meer door het spiraal. Ik moest het even kwijt, mijn zorgen... Pff

Evelyn
6-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1043

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik24-9-2013 11:31:41

Hmn, klinkt heel erg ingewikkeld. Maar bekijk het positief, er zijn véél ergere dingen dan zwanger zijn, en het is niet alsof je met een dikke buik zou moeten trouwen :)

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik24-9-2013 11:54:48

Ik zou me niet te veel zorgen maken. Ik had constant pijnlijke borsten en gezwollen klieren in mijn borsten tijdens het gebruik van het spiraal.

Dit en nog veel andere kwaaltjes, hij is er dan na 1.5 jaar tijd terug uit gegaan. Nooit meer voor mij !

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik24-9-2013 12:45:37

ik zit er vooral mee in omdat mijn gynaecologe geschorst is. Ze mag haar beroep voorlopig niet meer uitvoeren., En als ik zwanger zou blijken, dan zit het qua timing helemaal fout aangezien wij 6 juni trouwen. Enfin ik hoop dat de test negatief is!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik24-9-2013 13:42:47

Mijn lichaam gedroeg zich ook niet normaal met hormonenspiraal: heel slechte huid, stemmingswisselingen, migraine en idd soms gezwollen borsten etc... Ik heb het ook voortijdig laten weghalen en ben daar heel blij om. Geen hormonen meer voor mij.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik24-9-2013 18:49:48

je hoort inderdaad erg vaak dat je lichaam ontzettend veranderd tijdens het gebruik van een spiraaltje ... heb daar zelf (gelukkig) geen ervaring mee...

in jouw geval hoop ik dus dat de test negatief zal zijn ... moest ze toch onverhoopt positief zijn, dan heb je nog altijd opties en is het tijd om erover te praten met je partner en te kijken of je 'het lot' aanvaardt of niet....
en zoals reeds gezegd: het is het einde van de wereld niet, ook al zat het niet in je planning. Maar ik begrijp absoluut wel dat dit niet 'zomaar iets' is dat effe tussendoor je planning verstoort :-)

Hou ons op de hoogte eh!

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik25-9-2013 9:02:29

test gedaan en het is negatief. Oef! Ik ben nu aan het twijfelen of ik nu al zou gaan voor sterilisatie of voor na de trouw. Nu heb ik geen last van regels, en ik vermoed dat mijn lichaam ook nog meer zal veranderen als ik hormonen vrij ben. Zijner hier mensen die al die ingreep laten doen hebben? Want ik zou willen weten of je onmiddelijk terug kan beginnen werken. Man wat ben ik opgelucht!

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-9-2013 18:17:03

oef dan inderdaad voor jou!!

verder kan ik je niet echt helpen.... misschien eens op internet zoeken - er zal vast wel ergens een forum over te vinden zijn!

Peggy
7-9-2013
 Meld misbruik28-9-2013 8:51:31

Een collega heeft haar onlangs laten steriliseren. Na een weekje kon ze terug aan de slag.

En een andere collega wil het laten doen en daar wil de gyn. het niet doen nochtans is ze 100% zeker dat ze geen kindjes meer wil.

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik30-9-2013 10:58:01

Mijn mama heeft zich laten steriliseren op haar 40ste. Na deze operatie was haar hormonenhuishouding zodanig in de war dat ze terug de pil moest nemen. Dit heeft ze moeten doen tot ze in de menopauze kwam.

Ze had haaruitval, acne, hele hevige maandstonden terug, enfin van alles !!!

Ik heb ook een heel gevoelige baarmoeder en mijn gyn raadt het mij ook af. Ik kreeg van de spiraal cysten in mijn baarmoeder, bijna elke maand een nieuwe. Toen ik vroeg of het zou beteren met een sterilisatie zei hij dat ik die problemen terug zou krijgen dus ik ben terug aan de pil

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...