Terug naar overzicht
Hmn, klinkt heel erg ingewikkeld. Maar bekijk het positief, er zijn véél ergere dingen dan zwanger zijn, en het is niet alsof je met een dikke buik zou moeten trouwen :)
Ik zou me niet te veel zorgen maken. Ik had constant pijnlijke borsten en gezwollen klieren in mijn borsten tijdens het gebruik van het spiraal.Dit en nog veel andere kwaaltjes, hij is er dan na 1.5 jaar tijd terug uit gegaan. Nooit meer voor mij !
ik zit er vooral mee in omdat mijn gynaecologe geschorst is. Ze mag haar beroep voorlopig niet meer uitvoeren., En als ik zwanger zou blijken, dan zit het qua timing helemaal fout aangezien wij 6 juni trouwen. Enfin ik hoop dat de test negatief is!
Mijn lichaam gedroeg zich ook niet normaal met hormonenspiraal: heel slechte huid, stemmingswisselingen, migraine en idd soms gezwollen borsten etc... Ik heb het ook voortijdig laten weghalen en ben daar heel blij om. Geen hormonen meer voor mij.
je hoort inderdaad erg vaak dat je lichaam ontzettend veranderd tijdens het gebruik van een spiraaltje ... heb daar zelf (gelukkig) geen ervaring mee... in jouw geval hoop ik dus dat de test negatief zal zijn ... moest ze toch onverhoopt positief zijn, dan heb je nog altijd opties en is het tijd om erover te praten met je partner en te kijken of je 'het lot' aanvaardt of niet.... en zoals reeds gezegd: het is het einde van de wereld niet, ook al zat het niet in je planning. Maar ik begrijp absoluut wel dat dit niet 'zomaar iets' is dat effe tussendoor je planning verstoort :-) Hou ons op de hoogte eh!
test gedaan en het is negatief. Oef! Ik ben nu aan het twijfelen of ik nu al zou gaan voor sterilisatie of voor na de trouw. Nu heb ik geen last van regels, en ik vermoed dat mijn lichaam ook nog meer zal veranderen als ik hormonen vrij ben. Zijner hier mensen die al die ingreep laten doen hebben? Want ik zou willen weten of je onmiddelijk terug kan beginnen werken. Man wat ben ik opgelucht!
oef dan inderdaad voor jou!! verder kan ik je niet echt helpen.... misschien eens op internet zoeken - er zal vast wel ergens een forum over te vinden zijn!
Een collega heeft haar onlangs laten steriliseren. Na een weekje kon ze terug aan de slag.En een andere collega wil het laten doen en daar wil de gyn. het niet doen nochtans is ze 100% zeker dat ze geen kindjes meer wil.
Mijn mama heeft zich laten steriliseren op haar 40ste. Na deze operatie was haar hormonenhuishouding zodanig in de war dat ze terug de pil moest nemen. Dit heeft ze moeten doen tot ze in de menopauze kwam.Ze had haaruitval, acne, hele hevige maandstonden terug, enfin van alles !!!Ik heb ook een heel gevoelige baarmoeder en mijn gyn raadt het mij ook af. Ik kreeg van de spiraal cysten in mijn baarmoeder, bijna elke maand een nieuwe. Toen ik vroeg of het zou beteren met een sterilisatie zei hij dat ik die problemen terug zou krijgen dus ik ben terug aan de pil