Nu Online
Momenteel zijn er 755 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

onder de 300 dagen...en nu?

28-10-2013 12:31:24
Sinds dit weekend zijn we ook al onder de 300 dagen gedoken.
Het gaat echt wel snel.
We hebben denk ik de belangrijkste dringendste dingen wel in orde.
Maar nu weten we even niet wat nu belangrijk is.
We hebben al:
- feestzaal uiteraard
- fotograaf
- dj
- vervoer
-ceremoniemeester
- getuigen,bruidskindjes,...
- kerk ligt vast
- uur stadhuis ligt vast
- muziek voor in de mis (moest rap gekozen zijn voor de fanfare waarin mijn vriend speelt)

Waar leggen we nu best onze prioriteit? de kledij, de bloemen, de uitnodigingen ontwerpen, de ringen? Of zien we iets helemaal over het hoofd?

Wendy
23-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 911

Marie-Constance
16-8-2014
 Meld misbruik28-10-2013 12:44:51

Hey Wendy,

Ik heb hetzelfde :) Wij trouwen 16/08/2014 en langs de ene kant heb ik het gevoel "alles is nog zo ver weg" en langs de andere kant "verdorie nog maar zo lang"!

Ik heb als tip gekregen om toch voor de jaarwisseling naar een kleed te gaan zoeken omdat na nieuwjaar je vaak met stofbeperkingen zit... ik ga in november kleedjes passen :)

De uitnodigingen gaan wij ook vrij snel de wereld in sturen (niet de traditionele 2-3 maanden omdat we in de grote vakantie trouwen en we toch willen dat zoveel mogelijk mensen er bij kunnen zijn...

Heb je al vervoer of ga je neits speciaal doen? Dat gaat ook vrij snel dus zal je ook eens over moeten nadenken...

Groetjes,

Marie

Wendy
23-8-2014
 Meld misbruik28-10-2013 13:01:16

Ons vervoer hebben we al, we hebben een ceremoniebus gekozen.

We gingen normaal pas in januari gaan kijken voor een kleed aangezien mijn zus dan pas terug een dag verlof kan nemen. Ze werkt in Dreamland en daar is het nu de drukste periode. Maar begin het meer en meer jammer te vinden dat ik nu nog zo lang moet wachten daardoor.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik28-10-2013 13:23:02

'k Zou ook eerst voor de jurk gaan kijken nu dan.
Daarna ringen, daarna uitnodigingen.

Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik28-10-2013 16:26:49

Hier ook zo.
Ik ga in november al de kleedjes zoektocht beginnen!

Charlene
16-8-2014
 Meld misbruik29-10-2013 7:00:58

Mijne zit ook al onder de 300 dagen. En ik vind het nu al zo spannend. Op mijn lijstje staat mijn trouwkleed wel al want het duurt 8maand tegen dat ze hem gemaakt hebben vertelde ze mij in de winkel. Het jammere is bij ons dat we maar 6maand voor de trouw naar de gemeente mogen voor de dag en uur vast te leggen. En we hebben een kleine gemeente met weinig trouwuren op zaterdag.

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik29-10-2013 9:26:01

Ik zou ook voor de kleedjes gaan! Ik ben daar nu al een paar weken mee bezig en dat werd voor mij toch wel een moeilijke keuze! Sommigen vinden hun kleed in de 1e winkel maar als je bent zoals ik (twijfelaar), dan ben je er even mee zoet.
Voor mij is dat nu prioritair en dan ga ik stilaan kijken voor uitnodigingen denk ik... ook wij zouden die eerder versturen dan 'normaal'.

Wendy
23-8-2014
 Meld misbruik29-10-2013 19:26:44

Charlene, bij onze gemeente stond ook dat we de aangifte pas 6 maanden op voorhand mochten doen. Maar we hebben wel al ons uur kunnen vastleggen. Misschien is dit bij jouw gemeente ook zo?

Marie-Constance
16-8-2014
 Meld misbruik29-10-2013 22:05:16

Ja bij ons ook. Hebben gewoon gebeld en hebben het uur vastgelegd. In februari moeten we dan even terugkomen voor alle papieren enz. Gewoon even bellen, je weet maar nooit!
µ

Marita

Meld misbruik1-11-2013 15:27:17

hey bruidjes,
wanneer je trouwt in de zomer 2014 moet je inderdaad uit de collecties bruidsjurken kiezen die nu in de winkels hangen. Wanneer een bruidsjurk niet de juiste maat is en besteld dient te worden, moet je rekenen op een levertermijn van 3 à 4 tot 6 maanden. Reken daar dan ook nog de termijn bij die ze in de winkel nodig hebben om de bruidsjurk perfect op jouw maat af te werken, zit je toch wel met een termijn van zo'n 6 tot 9 maanden. Is de jurk in jouw maat in voorraad, ben je uiteraard gerust en hoef je geen rekening te houden met de lange levertermijnen.
Wat uitnodigingen betreft ... in december komen meestal nieuwe voorbeeldboeken uit met nieuwe kaarten. Hiervoor kan je dus wachten tot januari. Je kan altijd de bestelling plaatsen en de teksten al klaar laten maken, in die zin dat je in een later stadium de uren nog kan aanpassen. Maar dan begin je niet van nul wanneer het uur van gemeentehuis vast ligt en ben je al een stap vooruit.
Wat trouwringen betreft ... hiervoor heb je uiteraard ook nog tijd, doch zou ik je aanraden om ten laatste ergens januari/februari voor te gaan kijken.
Hopelijk heb ik je een beetje professionele raad kunnen geven wat termijnen betreft. ;-)
Nog veel succes met jullie voorbereidingen!
Marita
www.bruidsparadijs.be
koop bruidsjurk + trouwkostuum + koppel trouwringen = 1 ring GRATIS!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...