Nu Online
Momenteel zijn er 658 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

:( :(

26-1-2014 21:44:38
Ik dacht even dat het toch wel makkelijker was een feest te organiseren!
Maar wat als je familie niet overheen komt! en dat je de keuze moet nemen tussen je eigen pa en dat van je liefste tante!

Waarom altijd die ruzie! doet me zo pijn en niemand dat me eigenlijk helpen kan :'(

keuze gemaakt met veel pijn en gezegd dat er dan maar niemand van mijn familie komt! zoo oneerlijk dat ze me zo opzetten....

christel
1-11-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 773

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik26-1-2014 22:06:23

Hoe oud zijn die, seg? Dat die zelfs niet 1 dag en voor jou gewoon aan de andere kant van de zaal / de tafel kunnen gaan zitten?

christel
1-11-2014
 Meld misbruik27-1-2014 6:55:14

ja dat vaag ik me soms ook af echte kinderen niet te doen!
heb gezegd denk er nog eens over na.. 8 weken voor de trouw verstuur ik de uitnodigingen dan zien we wel, maar ik twijfel er inorm aan dat hij van gedacht gaat veranderen.

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik27-1-2014 8:52:29

Hey meid, ik weet niet of je mijn post van een paar dagen (of zijn het ondertussen al weken?) geleden gelezen hebt? Ik maak momenteel iets gelijkaardigs door...
Het advies volgend van de lieve mensen hier, heb ik persoonlijk zelf contact opgenomen met de betrokken partijen. Ik heb heel fel vanuit mezelf gecommuniceerd en gezegd wat ik vond dat zij zeker moesten weten en daarna heb ik de keuze bij hen gelegd. Om een lange mail kort te maken heb ik hen gezegd:
-Familie, je hebt er maar één en daar moet je mee verder
-Wij trouwen en het is voor ons belangrijk om ons die dag te omringen met ALLE mensen die voor ons belangrijk zijn,
- Die dag draait om ons en niet anderen dus jullie moeten er voor ons zijn en niet voor jezelf
- En tenslotte, diegenen die de sterkte en liefde niet in hun hart kunnen vinden om hun geschillen niet opzij te zetten voor enkele uren (niet uitpraten want dat zijn onze zaken niet) omdat zij ons dit gunnen, die kunnen dan misschien beter thuisblijven.

Dat was dus onze mail in een notendop en tja... Dat vond ik best moeilijk.
Ons mama vond dat ik dit beter telefonisch had gedaan, maar ik heb het op mail gezet voor iedereen zodat iedereen exact dezelfde boodschap kreeg.
En nu is het dus afwachten....

christel
1-11-2014
 Meld misbruik27-1-2014 10:33:01

Ja mijn ouders zijn gescheiden dus er is mijn pa en mijn stief moeder vooral zij dat moeilijk over zijn jongste zus, ben gisteren bij mijn pa op bezoek geweest en moest al gauw apart zonder dat mijn vriend erbij mocht zijn die blijft wel bij de kindjes... Men dan zette hij mij voor de keuze of wel je tante ofwel ons en de andere broer en zussen van hem en mijn nichten en neven! Ik mocht er over na denken... Heel mijn avond omzeep wand ik had dit wel verwacht mijn pa heb ik in mijn jeugd 10 jaar niet gezien! Voor hem maakte het niet veel uit. Ik geb. echter dezelfde avond nog gebeld en gezegd oké mijn tante komt niet dan de andere ook niet!! Maar eerlijk gezegd heb ik al spijt wil zoo graag dat mijn tante komt zij is de inege die me nooit heeft laten vallen... Allemaal zo oneerlijk :-((

abra

Meld misbruik27-1-2014 12:27:43

Dag Chrisel,

Als jij wil dat je leuke tante komt... dan moet ze komen.
Wie stelt de gastenlijst op? Jij toch?

Zoals hierboven Dorien zegt, het kan wel. Het is jullie huwelijk, dus de mensen moeten komen voor jullie huwelijk. En als ze het niet doen, dan is jullie huwelijk niet meer het perfecte huwelijk dat jij zou willen. Stel hen eens de vraag of ze willen dat je de perfecte huwelijksdag krijgt. Indien ze ja antwoorden, dan zeg je dat een perfecte huwelijksdag enkel kan met hen erbij.

Zet dan je vader en de tante dan ver uit elkaar en vraag aan je vader en tante om elkaar wat te ontwijken voor een paar uur of om voor een paar uur hun vete niet te laten meespelen op een mooie dag.

Komt wel goed...
Zeg dat het belangrijk is voor u en dat ze voor u moeten komen, en dat ze niet moeten niet willen komen omdat er iemand anders is...

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik27-1-2014 14:42:29

hier is het eigenlijk ook zo,de ouders van de hubby willen komen omwille dat ze liever hun honden hebben en eigenlijk ook omdat ze al JAREN niet meer overeenkomen met de broer van hubby's moeder.dat is eigenlijk de 2 redenen waarom ze niet komen,paar jaar terug is een neef van de hubby getrouwd en hij heeft zijn nonkel met opzet niet uitgenodigd omdat zijn ouders,zjin andere oom's en tantes niet gingen komen anders.die nonkel heeft niets mispeuterd want wij kennen het hele verhaal.sorry maar wij schuiven hen niet aan de kant,dat de rest maar niet komt dan.zij het maar zo.en mijn ouders komen niet en mijn zussen en broer ook niet omdat ze mijn vent niet kunnen luchten,nja hij is nu eenmaal een persoon die geen maskertje draagt.hij is rechtuit als er iets hem niet aanstaat.hij zeg het vlak in je gezicht.dat is iets dat men aan hem moet aanvaarden.nja mijn vent ga voor mijn familie hoor,tes me hem dat ik moe verder leven.toch?volg je hart meid,jij weet wat het beste is.jammer voor de andere persoon die dan maar niet zal komen.

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik27-1-2014 14:42:56

willen niet komen,was mis sorry

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik27-1-2014 18:28:54

Sorry, maar hij gaat bepalen dat de rest van de familie niet mag komen?
Dat zou bij mij dan toch al 1 uitnodiging minder zijn ... namelijk voor hem en zijn partner.

Het is iets anders als die tante en hij alle twee zouden zeggen van "we komen niet als de andere komt".

Als hij zich wilt gedragen alsof hij 8 jaar oud is, dan moet hij het weten. Maar ikzelf zou iedereen uitnodigen - dus zeker ook je tante en neven en nichten - en dan moeten ze zelf maar weten hoe oud ze zijn.

Hier ook een situatie met de zus van partner. Al jaren nauwelijks contact en met haar ouders heeft ze gewoon geen contact meer.
Ze woont hier 3 straten vandaan, we komen ze dus af en toe tegen op straat of in de supermarkt, maar dan "herkent ze ons niet". En als wij een gesprek aanknopen aldaar kan ze niet snel genoeg naar huis zijn (telefoon pakt ze gewoon helemaal niet op).

Ze weet dat we trouwen - via haar dochter en haar andere broer met wie ze wel nog contact heeft - en krijgt een uitnodiging en dan moet ze zelf maar zien hoe oud ze is en of ze komt.
Ik heb namelijk ook geen zin om later via mijn nichtje of mijn schoonbroer te vernemen dat ze slechtgezind is omdat ze niet was uitgenodigd.

We hebben hier overigens zelfs nog al grappend tegen elkaar gezegd van "we vragen haar als getuige, dan moet ze wel minstens naar 't stadhuis komen" ;). Uiteindelijk wordt haar dochter mijn partner's getuige.

christel
1-11-2014
 Meld misbruik3-2-2014 15:05:13

Hallo volgers, even update van de situatie mijn pa wil ons dus niet meer zien omdat ik voor mijn tante heb gekozen!!
Eigenlijk wel erg maar probeer me er zo min mogelijk druk in te maken!
We reden het wel en onze dag zal ik er zeker niet aan denken.
Liefs Christel

abra

Meld misbruik3-2-2014 16:55:04

Heel jammer. Maar heb je voor je tante gekozen? Dat is eigenlijk een keuze maken en dan kies je tegen hem... Allé, als ik het goed begrepen heb? In dit geval neem je een standpunt in en eigenlijk zou je je het best daarbuiten houden.

Ik zou het anders aanpakken. Kiezen voor uw tante en kiezen voor u vader. Jij trouwt en jij kiest wie jij op je feest wil. Wil uw vader niet komen, jammer dan, maar dan is het zijn keuze en dan heb je toch geen standpunt ingenomen door dan alleen uw tante uit te nodigen.

Spreek hem er nog eens over aan, dat een feest zonder hem, niet het feest is dat je wil en dat dat voor de rest van uw leven een wrang gevoel zal nalaten (want daar denk je later toch nog aan). Dat kan toch niet zijn bedoeling zijn neem ik aan? Als hij ruzie heeft met uw tante, dat mag toch uw probleem niet worden. Zet hen desnoods meters uit elkaar. Van volwassen mensen mag men toch verwachten dat zelfs als ze ruzie hebben, dat ze in 1 ruimte kunnen blijven en desnoods elkaar mijden. Maar een trouw hypothekeren door weg te blijven, da's toch wel erg.

Mijn advies. Spreek hierover eens als je alleen bent met uw vader (ga eens met hem alleen eten om dit te bespreken). Een goed gesprek doet immers wonderen. Als hij van u houdt en dat jij hem er echt bij wenst omdat anders het feest niet is wat het moet zijn,....hij zal wel van gedacht veranderen. Die ruzie met uw tante heeft hier niets met te maken, het gaat over een trouwfeest, over uw belangrijke dag. De ruzie, daar moeten ze zelf maar hun plan mee trekken.

Ik hoop (denk) dat als je de juiste snaren bespeelt, dat het gaat lukken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...