Nu Online
Momenteel zijn er 714 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Thema/dresscode...Done or not done?

9-3-2014 17:07:38
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn stilletjes aan het dromen over ons trouwfeest.(De vraag is echter nog niet gesteld )
We hebben wel al een aantal gelijklopende ideeën.
Nu hadden we in gedachten om een thema/dresscode te kiezen.
Sedert gisteren zijn we echter wat aan het twijfelen....
Vragen als "past dat wel op een huwelijksfeest?","gaan de mensen dat wel tof vinden?","zullen de mensen zich wel willen verkleden?",...

Graag had ik eens jullie mening gehad!
Groetjes

Agnetha

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 819

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik9-3-2014 18:11:23

Ik ben ooit eens naar een trouwfeest geweest van een homokoppel (maakt in feite niet uit, maar die hebben wel es meer originele ideeën, vind ik)
En iedereen moest in het wit aangekleed zijn, zijzelf waren in het zwart.
Ik vond dat wel heel mooi en iedereen stond daar netjes in het wit.

Agnetha

Meld misbruik9-3-2014 18:20:00

oh super dat de mensen zich aan de code hebben gehouden!
't is toch altijd wat bang afwachten hé.
ons "idee" is:circus.
we zouden dus graag een circustent zetten en als dresscode "clowns/circus" ofzo...
is wel een ander genre dan enkel een bepaald kleur

krista
9-8-2013
 Meld misbruik9-3-2014 22:24:14

ik ben ooit naar een trouwfeest (ook een homo huwelijk, maar maakt niet uit) gegaan, en de dresscode was kitsch en kleurrijk. Ik die altijd heel veel nadenkt over mijn kleding en veel zwart in mijn kleerkast heb hangen, heb een kitsch kleedje gekocht, zwart met goudkleurig en een voile onderrok. Ik heb rode pumps gekocht, een rode handtas en juwelen. Ik heb het achteraf niet meer gedragen. Maar ik vond het super dat zij mij super vonden...
Dus volg jullie buikgevoel zou ik zo zeggen...

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik9-3-2014 23:24:28

Dit is inderdaad iets heel persoonlijks, ik ben er zelf geen fan van. Maar als ik zou uitgenodigd worden op een trouwfeest met dresscode zou ik me er natuurlijk aan houden!!
Doen wat jullie zelf willen....is jullie dag en de rest volgt wel :-)

LB.

Meld misbruik10-3-2014 9:05:09

Meermaals meegemaakt dat op trouwfeesten met thema's werd gewerkt. Meestal werd dan gevraagd in een bepaalde kleur te komen, een bepaalde kleur in je kleding te laten terugkomen, of glitter & glamour thema's
Verjaardagsfeesten en dergelijke in een minder formeel kader daar wordt al eens een streepje verder gegaan ... zorro, superhero, disco, ...

Een dresscode "clown" voor een trouwfeest is misschien een brug te ver voor velen.

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik10-3-2014 11:24:22

Ik vind verkleedfeestjes ook altijd wel leuk maar als clown op een huwelijksfeest komen vind ik ook raar.

Clownen zijn ook niet altijd vrolijk maar soms creepy 😄

Een huwelijk moet ook niet op een kinderfeest gaan lijken vind ik. Je moet er toch enige stijl in houden.

En ga je dat binnen 10 jaar nog leuk vinden dat ue zo getrouwt bent ?

Jody
4-7-2020
 Meld misbruik11-3-2014 12:07:13

ik vind het een gewaagd idee, veel mensen zouden het nu niet erg vinden voor een bepaalde kleur aan te doen. Ik zou zelf niet weten wat ik zou moeten nemen bij het thema 'clown'.

Wij gaan het thema voetbal nemen. Ik ga niet vragen aan de mensen om iets aan te doen dat te maken heeft met voetbal. Maar we zijn wel aan het denken om de mensen te vragen om iets groen aan te doen. Misschien moet je eens denken aan kleuren die met circus te maken hebben en dat vragen?

Eef
29-8-2015
 Meld misbruik14-3-2014 23:46:47

Heykes,

oef ik ben niet de enige die al aan't plannen is terwijl ze nog op DE vraag moet wachten :-)

Ik zou zeggen, het is jullie grote dag en je moet doen wat jullie leuk vinden! mijn zus trouwt deze zomer en doet Charleston thema. Denk ook dat de meeste zich aan een thema houden, niemand valt graag uit de toon hé :-)

Evelien
30-8-2014
 Meld misbruik22-3-2014 15:13:58

Wij gaan voor een galabal. De gasten kunnen zelf zo ver gaan als ze willen. Ik verwacht niet dat de vrouwen in het lang komen, maar alle mannen in kostuum zou wel super zijn!

Eef
29-8-2015
 Meld misbruik22-3-2014 23:42:58

Hey Evelien,

wij zouden toch ook graag een dresscode "opdringen". De laatste jaren zie ik meer en meer mensen op een huwelijk verschijnen met blauwe jeans en vind dat toch niet gepast op een huwelijksfeest. Das natuurlijk persoonlijk en alle respect voor de mensen die juist niet houden van al dat "Chique" gedoe. Maar voor ons feest zouden we ook graag hebben dat iedereen zich eens extra optut voor een heel belangrijke gebeurtenis. Een huwelijksfeest is toch wel iets anders dan een verjaardagsfeest, ni waar :-) Mijn mama gaat eind mei trouwen en ik ben haar getuige, dus voor haar heb ik een heel mooie jurk gaan halen in dezelfde bruidswinkel als zij haar kleedje is gaan heeft gekocht en mijn vriend heeft zich een prachtig kostuum aangeschaft van voor haar huwelijk. Ik kreeg even terug vlinders in de buik toen hij verscheen in dat mooie pak :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...