Terug naar overzicht
Wij hebben met hetzelfde dilemma gezeten..Wij geven ook een dansfeest met hapjes en dessertenbuffet...Wij hebben een stuk taart en 2,5 dessertjes per persoon voorzien.Aangezien we geen eten maken, willen we ook zeker niet dat we tekort zouden komen... Zou mij rot schamen dan, dus hebben we zeker voor genoeg dessertjes gekozen!
Wij hebben met hetzelfde dilemma gezeten..
Wij geven ook een dansfeest met hapjes en dessertenbuffet...Wij hebben een stuk taart en 2,5 dessertjes per persoon voorzien.
Aangezien we geen eten maken, willen we ook zeker niet dat we tekort zouden komen... Zou mij rot schamen dan, dus hebben we zeker voor genoeg dessertjes gekozen!
De traiteur of mensen van de zaal weten wel hoeveel ze moeten voorzien voor een bepaald aantal mensen. Ze maken nooit van alles een potje voor iedereen.
Wij laten het dessertenbuffet een lange tijd staan, dus wij voorzien genoeg dessertjes. Als je nadien 's nachts nog iets zou voorzien, dan zou ik dat maar voor 70% van de gasten rekenen, want dan eet niet iedereen meer. Maar dessert wel denk ik (afhankelijk van jullie formule en wat ze nog allemaal krijgen)
Als ik het goed begrijp, krijgen jullie gasten enkel een dessertenbuffet. Daar nog op gaan besparen lijkt mij geen goed idee. Zoals Deborah hierboven al aanhaalde zou ik mij ook rot schamen mochten de gasten niet voldoende hebben. Je haalt aan dat op andere trouwfeesten er veel van het dessertenbuffet overblijft. Klopt, maar dan hebben de mensen tevoren wel al een volledige menu opgegeten...
Wij houden een 'intieme' bbq met 40 personen. Daarna doen we een receptie voor ong 100 personen met ovenhapjes. Dan wordt dit gevolgd door een dansfeest en komt er nog een mobiel frituur. Ik twijfelde ook nog om een dessertenbuffet te doen, maar ga het zo laten. Enkel de gasten tijdens de bbq krijgen bruidstaart.
Iets minder luxe is geen schande, te kort komen wel. Afgelopen zaterdag zat de ambi er goed in en kwamen mensen vragen of ze al mochten dansen. Maar de zaalmedewerkers waren het dessertbuffet aan het uitstallen. En maar aanschuiven. Openingsdans: 00:35 u. Het bruidspaar was achteraf wel tevreden, maar vond het samen met mij jammer dat we te laat aan het dansen waren. Als je enkel een dessert doet dan gaan de mensen eerst op restaurant. Je kunt ze moeilijk om 19:30 u vragen voor dessert. Ze moeten zich dan aan de nieuwe omgeving en gasten wennen. Denk eens na over het andere alternatief: Een glaasje, 1 gang diner met repasse, en een eenvoudig dessert: ijskar. Om 23 u op de dansvloer!