Terug naar overzicht
Hey dames,
Ik heb mijn kleed tweedehands gekocht. Het was een heel stuk te groot en ik heb het dan door onze naaister laten innemen en onderaan langs de voorkant laten inkorten. Ik heb gemerkt dat de sleep helemaal rondom langs achter dus, vuil is geworden.... nu heb ik gelezen dat als je naar de droogkuis gaat het kleed beschadigd kan worden, dat er parels kunnen smelten...Nu durf ik het dus niet binnendoen om te laten reinigen :-(Op het net heb ik nu wel véél ervaringen gelezen van bruidjes die na het huwelijk hun kleed zelf thuis in de wasmachine wassen op het programma voor wol..
Wat zouden jullie doen??
Ik ben pas naar een naaister geweest en die zei ook van het gewoon in de wasmachine te steken. Op een programma voor delicate was en dan te laten uitdruipen.
Oohh... ik weet niet of ik het wel durf... ben zo bang :-/
Ik zou het in het een zak stoppen waar je de gordijnen in wast,dan kan het toch al niet beschadigd raken door wasmachine,heb al eens mijn suite kleed zo gewassen
Ik zou toch raad vragen aan de droogkuis. Ga dan wel naar 1 die gewoon is van trouwjurken te reinigen.in de wasmachine ging ik mijn jurk nooit durven wassen!
Niet bang zijn van de droogkuis, werkt perfect hoor (kost wel veel geld, maar beter dan er zelf mee beginnen te rotzooien)
Mijn jurk heeft al een keer of vier in onze eigen wasmachine gezeten, en die heeft een lijfje vol met parels. Na onze trouw heb ik het idd op koud wolprogramma geprobeerd, in een donsdekenhoes: was niet proper. Dan op koud wolprogramma zonder de donsdekenhoes: niet proper. Dan op 30 graden zonder hoes, wel altijd binnenstebuiten gedraaid: wel proper. Een half jaar na de trouw hebben we nog een fotoshoot gedaan waarna de sleep opnieuw vuil was, en heb de jurk dan nog es op 30 graden gewassen. Niet helemaal proper, maar 't is ook maar enkel het deel dat op de grond hangt dat vuil is, je ziet daar niks van als je de jurk aanhebt. Vanaf het moment dat je met een nieuwe propere jurk 30 meter buiten gestapt hebt is die sleep ook vuil.