Nu Online
Momenteel zijn er 703 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma.

28-4-2015 8:44:48
Hallo iedereen!!

Ik heb een probleem...
Toen we ons huwelijk begonnen te plannen bedachten we ons dat we ons het beste konden vinden in een ''bijzonder'' huwelijk.
Dat hield in dat we hier voor het stadhuis gingen trouwen en dichte vrienden en familie gingen uitnodigen voor een stukje beenhesp.
De ''romantische'' kant ging erg bijzonder worden. We zouden mijn ouders, grootouders en broers en zijn ouders (de rest van zijn kant kon niet) meenemen naar Hongarije om daar een romantische ceremonie te houden.
Nu, wij beseffen dat zo ver reizen voor een huwelijk niet vanzelfsprekend is en daarom spraken we iedereen die ondertussen beloofd heeft om mee te gaan aan of ze dat zouden zien zitten. Niemand had er problemen mee.

Nu zit augustus er aan te komen en (je hoort me vast al van uren ver aankomen) willen bepaalde mensen er onder uit raken. Mijn pa sprak me het afgelopen weekend aan dat hij, moest ik het willen, het geld van de vliegtickets cadeau zou doen, bovenop het cadeau die we al zouden krijgen,
Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat ik dit niet wou, ik vind de aanwezigheid van mijn ouders (wat in mijn ogen mijn huwelijk is, stadhuis is voor mij echt een formaliteit) belangrijker dan wat het eventueel zou kunnen ''opbrengen''.
Ik bel dus naar mijn mama om te vragen of er geen achterliggende reden is. Er kunnen er natuurlijk voldoende zijn waar ik niet van af weet. Natuurlijk ontkent mijn mama dat allemaal en ze zei dat mijn pa het gewoon een ''verspilling'' vond aangezien we hier al een feest geven! Ik heb proberen duidelijk maken aan mijn mama dat het stadhuis enkel om de papieren te doen is, en dat we de beenhesp hier geven om de mensen die niet uitgenodigd waren in Hongarije, of dat niet zagen zitten tevreden te stellen. Zij raadde me ook aan om gewoon het geld te aanvaarden, aangezien we binnenkort willen verhuizen.

Zelfs al zou ik me over het feit kunnen zetten dat mijn ouders/grootouders en broers er niet bij zouden zijn, dan nog zit ik met het feit dat ik maar drie gasten zou overhouden (mijn vriend zijn ouders en zijn beste vriend (die zou vast ook niet meer meekunnen, want hij ging meevliegen met mijn ouders).
Een deel van me zegt ''foert, als ze er niet willen bij zijn, koste wat kost, op de grootse dag van mijn leven, dan niet'', maar aan de andere kant zou mijn dag nogal verneukt zijn.

Het enige wat ze zelf moeten betalen zijn hun vervoerskosten. Wij betalen verblijf/eten/drank voor het hele weekend. Ik denk dus niet dat dat het probleem is. Het zou ook raar zijn, want we zijn VOOR we begonnen vast te leggen langsgegaan en dat was allemaal geen probleem.

Dan sta ik nog met het feit dat alles al geboekt/besproken is. Ik kan er vast wel nog onder uit raken (ik ken de eigenaars van de BenB goed) maar dat zou toch ook niet netjes zijn.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik het gevoel heb dat mijn ouders er niet willen bij zijn en dat ze het proberen te ''verbloemen'' als een keuze van mij.
Als het helemaal van mij af zou hangen zou het simpel zijn, kom gewoon naar Hongarije, maar ik wil ze niet ''dwingen''.

Wat denken jullie?

Melissa
8-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1007

Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik28-4-2015 10:45:45

Wacht, er is iets niet duidelijk. Dus je zou het geld cadeau krijgen ipv dat ze komen? Ik dacht dat je bedoelde dat zij de tickets van de gasten zouden betalen.

Hm, vervelend. Op zich vind ik een buitenlands huwelijk ambitieus, maar je had het goed op voorhand gevraagd.

Eens langsgaan en je gevoelens op tafel leggen? Waarom ze nu toch liever niet gaan? Want eigenlijk is het gewoon ook een familievakantie, niet? En waarschijnlijk bespaar je met dit huwelijk tov een groot familiefeest?
Zijn je ouders al wat ouder? Dat ze misschien steeds meer tegen het reizen zelf op zien?

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik28-4-2015 13:43:19

Nee nee, ik zou het cadeau krijgen en dan komen ze niet. En mijn gevoelens liggen op tafel eigenlijk.
En het ging niet om het besparen, het gaat om hoe ik mijn grote dag zie. Mijn ouders zijn nog geen vijftig, zelfs niet bijna. Dus ik denk niet dat dat het probleem is.

Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik28-4-2015 15:50:25

Misschien dat je ouders jullie wettelijk huwelijk als hét huwelijk zien, en ze niet goed begrijpen waarom ze nog eens aanwezig 'moeten' zijn bij de romantische kant ervan?

Een reis ondernemen kan soms een hele onderneming zijn, in de gedachten van bepaalde mensen. (koffers pakken, vliegtuig nemen, uit je normale routine zijn,...) Ik weet natuurlijk niet hoe je ouders daar tegenover staan.

Ik vel zeker geen oordeel, maar als je een huwelijk in het buitenland doet, dan gaan er niet zo heel veel mensen daarop afkomen (vooral niet als je al een soort van feest voordien hebt). En als het dan nog je eigen ouders zijn die het niet zien zitten, dan kan dat wel hard aankomen...

Misschien willen ze jou en je toekomstige gewoon een romantische tijd laten beleven, zonder dat zij er zelf bij zijn? Dat ze jullie die tijd alleen willen gunnen?
Zoals je zegt, de kant van je partner zal er ook niet bijzijn?

Moeilijk als je in die situatie zit natuurlijk, en ik hoop dat jullie er snel aan uit raken!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...