Nu Online
Momenteel zijn er 454 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorbereiding ceremonie / aanvraag wet

22-1-2016 19:00:10
Beste bruidjes
Mijn huwelijk is nog eventjes veraf, maar er zijn toch een aantal vragen waar ik mee zit en nog niet echt een duidelijk antwoord gekregen/gevonden heb.

1: Wij trouwen in de kerk. We hebben de kerk al kunnen 'reserveren', naar aanleiding van onze speciale datum. Maar wat komt allemaal kijken bij de voorbereiding? Ik heb al vanalles gelezen over een bezoek aan de priester etc... Maar wanneer begin je daar aan en wat wordt van je verwacht voorafgaand je kerkelijk huwelijk?

2: Vanaf wanneer kan je eigenlijk je wetterlijk huwelijk aanvragen. Ik heb daarvoor al gemaild naar de gemeente en ben niet te spreken over de manier waarop mijn mail beantwoord werd. Er stond enkel: zie bijlage. In de bijlage stond enkel hoeveel het kost om te trouwen, dus veel wijzer ben ik niet geworden...

Bedankt om wat meer licht te scheppen

Faye
7-7-2017
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1387

Indhia
23-4-2016
 Meld misbruik22-1-2016 19:09:52

Proficiat met jullie huwelijk!
Het stadhuis kon je bij ons vanaf 6 maanden op voorhand aanvragen, maar ik denk dat dit verschilt van gemeente tot gemeente.

Groetjes

Faye
7-7-2017
 Meld misbruik22-1-2016 20:56:09

Zal dan naarmate de datum dichterbij komt me eens beter gaan informeren, bedankt ;-)

Stephanie
24-6-2016
 Meld misbruik22-1-2016 22:23:10

Hallo,

Vraag 1: Ons eerste bezoekje aan de priester was vooral een kennismaking en handige tips voor het misboekje. We kregen ook een hele bundel mee met teksten waaruit we konden kiezen.

Vraag 2: Bij ons was dit ook 6 maanden op voorhand, maar er zijn gemeentes waar het vroeger kan. Spring eens binnen in het stadhuis. Daar zullen ze je hopelijk meer kunnen vertellen.

Groetjes!

Nicky
17-6-2016
 Meld misbruik23-1-2016 15:20:38

Hallo,

Bij ons is het ook ten vroegste 6 maand op voorhand om de echte aanvraag te doen maar we hebben wel al 1,5jaar op voorhand onze datum en het uur kunnen reserveren. Dus best eens langsgaan.

Groetjes Nicky

pauline
13-8-2016
 Meld misbruik24-1-2016 22:19:44

Bij onze gemeente mag dit al max. Een jaar op voorhand dus het verschilt echt van gemeente...

Marieke
18-4-2015
 Meld misbruik1-2-2016 21:39:46

Weet je al wie je pastoor gaat zijn?

Vond dat ook moeilijk om zicht op te krijgen indertijd. Maar alles over de voorbereiding van het kerkelijk huwelijk staat superduidelijk uitgelegd in het e-boek van www.misboekjemaken.be :-) Vind het echt een aanrader om de weg te vinden in heel die administratie!

Faye
7-7-2017
 Meld misbruik9-2-2016 22:00:33

Bedankt allemaal 😊 Ik ga deze week nog eens binnenspringen op de gemeente 😊

Willy

Meld misbruik9-4-2016 12:25:07

Dag Faye,

Waarschijnlijk had de persoon van dat mailtje een slechte dag .
Maar alvast proficiat met jullie huwelijk.

Bij deze stel ik ons dan graag even voor.
De Ras Exclusief Vervoer.
- Keuze uit verschillende luxueuze wagens.
- Keuze uit verschillende mogelijkheden/pakketten.

Benieuwd naar meer ? Neem gerust eens een kijkje op onze pagina of op www.derasexclusief.be

Nog veel succes met de voorbereidingen,
Met vriendelijke groeten,
Chantal

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...