Nu Online
Momenteel zijn er 608 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijk binnen de 6 maanden

16-2-2016 19:30:15

hallo !

wij hebben beslist om binnen 6 maanden te trouwen op 13 augustus

heeft er iemand tips voor me om alles in goede banen te leiden op deze korte tijd?

dank je !

stefanie
13-8-2016
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 976

Kelly
17-9-2016
 Meld misbruik17-2-2016 8:32:17

Ik zou vooral eerst beginnen met de prioritaire dingen zoals de locatie, kapper, make up, fotograaf, dj en gemeentehuis (en kleed?)
Dat is echt het moeilijkste. Daarna kan je verder de details doen natuurlijk.

Katrien
13-8-2016
 Meld misbruik17-2-2016 9:38:30

Hoi!

Ik heb dezelfde datum :). Het allerbelangrijkste is een locatie vinden! Aangezien het midden in de zomer is, zal er al heel wat volgeboekt zijn. Dan kan je best ook zo snel mogelijk voor een kleed kijken. Ik ben eind januari naar winkels geweest en daar zeiden ze mij dat je moet rekenen om 6 maand voor de trouwdatum een kleed te bestellen, aangezien het 3 maand duurt eer het in de winkel arriveert en dan moeten er nog aanpassingen gedaan worden. Ik heb mijn kleed echter in een outlet gekocht en dan gaat dit alles uiteraard wat sneller. Een dj vastleggen doe je ook best zo snel mogelijk. Vooral omdat het niet makkelijk is om één te kiezen, je kan geen portfolio bekijken zoals bij een fotograaf ofzo. Ik heb gekozen voor een dj die al op verschillende huwelijksfeesten gedraaid heeft van familie en vrienden. Hoor dus best eens rond bij vrienden en familie of zij goede dj's kennen.

Voor de rest heb ik zelf ook nog geen kapster, visagiste of fotograaf. Ik moet er ook dringend eens werk van maken, maar ik ga er vanuit dat ik wel nog iemand vind. Voor een fotograaf ben ik vooral op zoek naar een hobbyfotograaf, simpelweg omdat ik geen zin heb om meer dan 1000 euro neer te tellen hiervoor.

Ik denk dat je over het algemeen moet rekenen dat een datum midden in de zomer ervoor zorgt dat veel mensen trouwen die dag en dat alles dus wat moeilijker te vinden valt...

Veel succes ermee!

Valerie
20-8-2016
 Meld misbruik17-2-2016 9:40:23

Ik denk dat het ook belangrijk is om eerst je kleed en de locatie uit te kiezen. Wij zijn verloofd sinds november en trouwen 20 augustus, Is paar maanden meer maar bij is is alles vlot gegaan...
Enkel mijn jurk heeft meer dan 7 maanden levertijd. Ik kan pas 4 juli voor het eerst weer gaan passen. Dit is heel afhankelijk van merken, sommige jurken heb je op een maand. Maar ga toch alvast op zoek. Ook de locatie is belangrijk. Wij hadden vrij snel een gepaste gevonden maar heel veel dingen waren al bezet. (Zeker in de maand augustus).
Voor details (bedankjes, bloemen, decoratie, ...) heb je nog tijd genoeg maar begin er wel stilaan mee. Bekijk alles al eens. Stuur eventueel een save the date, hebben wij ook gedaan. Is niet zoveel maanden en zo weten de mensen die je er graag bij wil dat ze die dag indien mogelijk vrij moeten houden.
Veel succes!

Sofie
1-10-2016
 Meld misbruik17-2-2016 11:30:47

Hier verloofd van eind december en we gaan trouwen in september/oktober. Meteen begonnen met feestzaal zoeken, veel was al volzet maar omdat we na de zomer zitten waren er nog hier en daar wel plekjes. Ook bij de gemeente al een datum gereserveerd, die hadden ook niet meer alle momenten vrij.
Daarna meteen de dj geboekt (was aangeraden door de zaal).
En dan het kleed gekocht, en fotograaf vastgelegd. De rest moeten wij ook nog doen.

Het is dus wel doenbaar, maar je zal misschien niet altijd je eerste keus kunnen krijgen. Save the date is ook goeie tip, dat hebben wij ook gedaan, en ook eerst eens gehoord aan de belangrijkste mensen of ze al vakanties etc geboekt hadden... Daar hebben we dan rond gepland.

stefanie
13-8-2016
 Meld misbruik21-2-2016 1:49:32

Oh ben echt blij met jullie leuke reacties !
Echt super om met medebruidjes te kunnen praten over onze mooiste dag ❤️
Zaal is in orde :) dus dat is al een pak van men hart 😃
fotograaf ook , hebben ook een hobbyfotograaf genomen
Kapster en visagie is ook in orde aangezien ikzelf kapster ben (mijn bazin gaat me klaarmaken )
6 maart heb ik een afspraak in een bruidswinkel ..hoop dat ik vlug mijn zin ga vinden want daar heb ik toch wat bang voor..
Ging dit bij jullie vlot ?
Zijn er ook dames die voor de kerk trouwen ?
Ben je verplicht voor die huwelijkscursussen te volgen ?
Dj is ook nogal moeilijk , mijn verloofde is zelf dj ( dus op elk feest is hij de gevraagde dj en in onze feestzaal is hij ook vaste dj ) dus dat word nog moeilijk 😃

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...