Terug naar overzicht
Wij zaten met hetzelfde, was ook maar voor een tiental kennissen/buren geweest en die hoeveelheid vonden we niet echt de moeite om een aparte receptie voor te doen. Voor het avondfeest wordt er sowieso wel een drankje gedaan maar dat is niet zo uitgebreid als een echte afzonderlijke receptie. We wilden die mensen dus niet laten afkomen voor enkel een uurtje knabbels en een drankje, dan werd het meer een uitgebreide receptie van een 2 tal uren en dan weer extra hapjes enz dus best wel duurder. Dus we gaan ze gewoon mee uitnodigen op het feest waar alle andere gasten ook komen.
Bedankt Sofie voor je berichtje! :-)
Ik denk dat je echt best kijkt naar wat je gevoel zegt. Er zijn zoveel mogelijkheden. Bij onszelf zal er in de namiddag een barbecue zijn met alleen onze beste vrienden en familie. (Zijn dan met zo'n 50tal). Vanaf 19u30 worden de mensen verwacht in onze feestzaal waar er dessertbuffet zal zijn en een dansfeest later. Hier worden gewoon al de rest van de mensen die we aanwezig willen, uitgenodigd. Mijn beste vriendin trouwt bijna en die doen het helemaal anders. Die hebben een receptie met veel mensen en daarna een avondfeest met veel anderen. Sommigen doen daar beide mee, anderen zijn voor 1 van de 2 uitgenodigd. Dit zijn 2 mogelijkheden, wij kozen bij ons ervoor om de meeste mensen gewoon naar het avondfeest te laten komen... Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :-) Veel succes!
Ja, zeker bedankt!We gaan waarschijnlijk geen mensen laten komen voor receptie en dan terug laten vertrekken. Mijn vriend is daar blijkbaar niet echt een voorstander van en zou liever het hele feest met dezelfde mensen van begin tot einde doorbrengen. (Wat ik tevens niet zo erg vind)...We zitten ondertussen aan ons volgende 'dilemma' en dat is tijdsindeling... :-P Ik ben het type bruidje die waarschijnlijk een half jaar voor haar huwelijk al alles in kannen en kruiken zal hebben :-P
Dag Faye,Ik ben eenzelfde type bruid als jij. :-) We trouwen binnen 5 maanden en bijna alles is in kannen en kruiken.Wat jouw vraag betreft, hebben wij het als volgt gedaan. Op de receptie, die uitgebreid is en ongeveer 2,5 duurt, komen alle genodigden samen, zowel diegenen die niet op het avondfeest aanwezig gaan zijn (ongeveer een 40-tal) als de gasten van het avondfeest (ongeveer een 200-tal). Op het einde van de receptie worden de gasten tafel per tafel afgeroepen en dat is tevens het sein voor de anderen om afscheid te nemen. Diegenen die enkel naar de receptie komen zijn voornamelijk zakenrelaties en kennissen.Nog veel plezier met de voorbereidingen. Geniet ervan. :-)
heyla Wij doen het nog helemaal anders :D eerst gingen we iedereen vragen voor heel de avond maar zijn daar van afgestapt.Wij eten eerst in intime kring ongv 30p en dan rond 21,30 komen de andere Ongv 50 genodigden af voor dessertbuffet en de dansavond.Mijn vriend wou het in intime kring enkel da doen dus dat heb ik nog uit hem gekregen en eerlijk ik zie da wel zitten.We zien het alvast zitten :D
Bedankt allemaal voor jullie tips! Om hoelaat begint jouw receptie dan Kathleen? Groetjes!
Hey Faye,Onze receptie begint om 16u30 en eindigt om 19u00.Groetjes
wij laten de gasten voor de receptie ook 1uur vroeger komen dan de gasten die heel het feest meevolgen . Wanneer het dan tijd is om aan tafel te gaan is het ook tijd voor de mensen die enkel voor de receptie uitgenodigd zijn om naar huis te gaan . Wordt veel gedaan tegenwoordig hoor ik ( en handig dat je niet 2x receptie moet doen )