Nu Online
Momenteel zijn er 574 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

to do list

16-4-2016 17:24:51
Dag medebruidjes (en bruidegommen :-) )

Ik ben in m'n hoofd een beetje in de war... Ik vind overal wel van die 12-maanden lijst met dingen die je moet voorbereiden voor je huwelijk, maar dat is allemaal zo theoretisch...
Zijn er hier bruidjes die een persoonlijke lijst hebben gemaakt die iets uitgebreider is dan die standaard lijstjes? Ik ben een pietje precies en ben bang dat ik iets zal vergeten..
Gelukkig heb ik nog meer dan een jaar om alles goed voor te bereiden, maar ik zou de bridezilla in mij liever niet loslaten ;-)

Groetjes!
Faye

Faye
7-7-2017
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1689

Willy

Meld misbruik16-4-2016 20:21:59

Dag Faye,

Ik kan je alvast vervoer aanbieden, dat is dan al een zorg minder .
De Ras Exclusief Vervoer. Neem gerust eens een kijkje op onze pagina of op www.derasexclusief.be . Misschien wel iets voor jullie.

Ik zou je aanraden om alles wat er in je op komt dat betrekking heeft met je trouw of wat jij allemaal wil dat je dat gewoon opschrijft. En dan overloop je dat alles eens en kan je zien wat kan ik hiervan allemaal al in orde maken? Het gewoon doen en aanduiden op uw lijst.

Nog veel succes met je voorbereidingen.

Met vriendelijke groeten,
Chantal

Faye
7-7-2017
 Meld misbruik17-4-2016 9:32:20

bedankt Chantal, maar dat is al in orde :-)
groetjes

severine
1-7-2017
 Meld misbruik17-4-2016 14:23:17

Hallo wij trouwen een weekje voor jullie en onze zaal,dj,vervoer en fotografen zijn al geboekt.In augustus ga ik op zoek naar mijn droomjurk.In februari gaan we een verlovingsshoot doen voor de uitnodigingen,samen met onze 2 zonen want we willen ze erbij op de uitnodiging.Nu ben ik op mijn gemak aan het zoeken voor kleine decoratie voor de feestzaalVoor de ringen hebben we al een gedacht en de kledij voor mijn 3 mannen gaan we huren.Je hebt nog tijd maar al jouw leuke gedachten moet je zeker opschrijven.veel succes

Delphine
15-10-2016
 Meld misbruik18-4-2016 8:51:53

Ik heb een lijst gemaakt wat ik allemaal nodig per onderdeel. Hiermee wil ik zeggen: Wat allemaal nodig voor de bruid? Wat voor de bruidegom, feestzaal, kerk,... Voor mezelf vindt ik dit zeer handig omdat ik nu al veel dingen kan afvinken waar ik nu tijd voor heb

Als je me je mail adres geeft wil ik deze gerust doorsturen

Groetjes

Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik18-4-2016 11:44:28

Ik heb zoals Delphine ook meer per onderdeel gewerkt dan met een tijdslijn.

Volgende zaken zijn op zich het belangrijkste en eerst te regelen: wet (kan niet overal even vroeg) - kerk (of ceremonie) - feestzaal - fotograaf - videograaf - DJ. Hoe vroeger jij er bij bent, hoe meer keuze

Jessica
1-7-2017
 Meld misbruik18-4-2016 12:35:42

ik heb alles opgeschreven waar dat ik aan moest denken van trouwdatum tot feestzaal, fotograaf en zo van die dingen...elke keer dat er dan iets gedaan is, duid ik het met fluo aan. Wij trouwen ook een weekje er voor en wij hebben al een fotograaf, trouwlocatie dat vast staat, bruidskinderen en getuigen zijn al gevraagd, vanavond hebben we afspraak met het vervoer dus dit zal ook bijna geregeld zijn...Begin mei hebben we nog een afspraak met de dj en begin juni met ceremoniemeester. Begin mei, zouden we foto's trekken voor de uitnodigingen, menu's en eventueel naamkaartjes, die mijn vader op zich gaat nemen. Mijn nicht, die zou voor de bloemen zorgen en we zijn ook al de adressen al aan het verzamelen, voor de mensen die we willen uitnodigen...En vanaf 2 juli kunnen we het stadhuis ook vast leggen...Vanaf september zou ik dan al op zoek gaan naar mijn bruidskleed...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Chloé
14-5-2016
 Meld misbruik18-4-2016 22:03:46

Hey Faye,

Ik zal trachten om hieronder een beetje een verloop te schetsen van hoe het bij ons verlopen is. Moet al even gaan terugdenken en in mijn mails checken, want het is al een tijdje geleden.
1 tip (en die gaat klinken als een reusachtig cliché), het gaat allemaal véél sneller voorbij dan je denkt. Hehe. Mijn toekomstige man heeft mij op 4 juli 2015 gevraagd en POEF we zijn ineens 9 maand verder. Geniet er met volle teugen van!

Dus:
4 juli: Dé vraag
5 juli: mail naar stadhuis of onze voorkeursdatum beschikbaar is. (Mail en geen telefoon aangezien we in Rome zaten op dat moment.)
7 juli: Mails naar heel wat verschillende locaties.
+ kerk vastleggen.
Midden juli: Locaties bezoeken + gekozen locatie vastleggen
Midden juli: mails naar fotografen
4 augustus: vastleggen afspraak haar & make-up + proefkapsel en proefmake-up (proef ging door op 10 april)
7 augustus: vastleggen fotograaf + videograaf
17 augustus: Bruidsjurk
Midden augustus: verlovingsfeest voor de vrienden + getuigen gevraagd
September: Ceremoniemeester vastgelegd + vervoer gekozen + save the date's voor avondgasten verzonden (dus mensen die blijven eten)
Oktober: eerste pasbeurt bruidsjurk + drukkerij gezocht en ons eigen ontwerp van uitnodigingen laten opmaken.
November: trouwringen gekozen en laten maken + ondertrouw stadhuis.
December: ophalen trouwringen + huwelijksreis geboekt.
Januari: Regelmatig naar drukkerij om te bekijken. + eerste bezoek aan notaris (we werken met een contract)
Februari: Uitnodigingen op de post + kleding suite in orde gebracht. Ook 2x naar pastoor voor 'ondertrouw' kerk.
Maart: Menu's gedrukt en opgehaald, programmaboekje mis ok. bedankjes voor de gasten besteld en reeds thuis, gastenboek, enveloppendoos e.d.m. ook ok.
April: Huwelijksakte notaris ondertekend + proefkapsel. Bruidsboeket in orde.
Bruidsjurk laatste pas.

En hier zitten we ongeveer. Zou kunnen zijn dat ik ergens nog iets vergeten ben hoor, maar hopelijk heb je er wat aan :)

Willy

Meld misbruik19-4-2016 18:18:56

Dag Faye,

Dank voor je reactie, is geen probleem.

Wij wensen jullie alvast heel veel liefde & geluk en een mooie toekomst samen.

Met vriendelijke groeten,
Chantal

Britt
8-10-2016
 Meld misbruik21-4-2016 15:07:06

Hallo Faye!

Bij ons is dit een beetje dezelfde tijdslijn als bij Chloé (maar dan enkele maandjes opgeschoven ;) )
Aanzoek was in september.
Wij hebben nog in september de datum vastgelegd dus gemeentehuis, kerk, zaal.
Daarna fotograaf en DJ gezocht.
Eind september heb ik een afspraak gemaakt om eind oktober mijn trouwkleed te kiezen.
Begin oktober: verlovingsfoto's gemaakt
oktober - december ben ik het misboekje wat beginnen opstellen, idee uitnodiging bedacht, en hebben we en soort 'begroting' opgemaakt van het budget (is echt wel handig om een overzicht te hebben!)
Eind december: versturen save the date

Begin deze maand is alles wat meer in actie gekomen, zo vanaf 6 maand voor de trouw kan je écht pas dingen beginnen regelen heb ik de indruk.
Dan loopt het ineens allemaal heel snel :)
Begin april: trouwringen gekozen
Half april: misboekje goedgekeurd door pastoor (joepie)
+ menu en dagindeling besproken met de zaal

Ik heb in word het sjabloon huwelijk to do lijst gebruikt (ja dat bestaat!) en dat wat aangepast en aangevuld met dingen waaraan ik nog dacht

Eind juni versturen we de uitnodigingen, dus dat moet nu als eerst in orde.

Voor de rest zitten we nog op schema ;)

Veel planplezier!

Faye
7-7-2017
 Meld misbruik25-5-2016 20:14:42

Bedankt voor de reacties allemaal! Heb nu pas wat tijd gevonden om nog eens te komen piepen! Tijdlijn mag altijd gestuurd worden naar fjornwedding@gmail.com (zo is alles mooi gebundeld in 1 mailadres voor de trouw 😊)

Nathalie
3-6-2017
 Meld misbruik3-8-2016 14:19:28

Dames,
Zouden jullie de tijdlijn ook naar mij willen mailen aub? Dank je wel.
nathalie.jelle@gmail.com
Dank je wel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...