Nu Online
Momenteel zijn er 642 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe moet je jouw trouwdag indelen?

6-7-2016 23:21:22
Dag lieve bruidjes,

Ik vroeg hoe jullie dagindeling eruit ziet voor de big day.
Bij mij op 13 oktober 2017 (voorlopige datum): tussen 8:45-9:15 gemeentehuis (met ouders, grootouders, broers) daarna uiteten. Na het uiteten naar huis om mij om te kleden voor photoshoot om 15u in Citadelpark, (alleen met grootouders, ouders en broers) en dan in Zuidpark foto's trekken met familie en vrienden. Vervolgens naar de feestzaal rond 19-19:30 en ik zal alleen voor hapjes en misschien dessertbuffet voorzien.

Mijn vraag is: vinden jullie hapjes en desserbuffet genoeg ipv van walking diner of BBQ

Sabrine
13-10-2017
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1069

Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik7-7-2016 6:21:17

Als je de gasten verwacht rond 19u00 en op je uitnodiging is niet expliciet vermeld dat je enkel hapjes en een dessertenbuffet voorziet, vrees ik dat heel wat mensen rond dat tijdstip een echt diner verwachten en dat je zodoende heel wat teleurgestelde, en misschien zelfs negatieve reacties zal krijgen. Mensen zullen ervan uitgaan dat ze een volwaardige maaltijd krijgen en waarschijnlijk zullen de magen niet helemaal gevuld zijn met enkel hapjes en dessert.

Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik7-7-2016 11:25:54

Ik denk dat je veel te vroeg op het gemeentehuis gaat zijn. Wij hadden om 11u ons burgerlijk huwelijk, en je hebt die tijd 's ochtends echt wel nodig (kapper, make-up, kort babbeltje slaan met je toekomstige, ouders, grootouders, ...). Wij hadden doorheen de avond enkel hapjes (kleine glaasjes/bordjes, broodjes, ...) en rond middernacht een frietje. Ons avondfeest begon wel pas om 20u00 en de hoeveel hapjes zorgde ervoor dat je op het einde van de avond een meer dan voldaan gevoel had.
Als je gasten al om 19u uitgenodigd zijn verwachten ze idd wel meer een maaltijd. Daarom geen uitgebreide lunch, maar bvb. wel pastabuffet, BBQ, ... ...

Sofie
1-10-2016
 Meld misbruik7-7-2016 12:17:58

De gemeente zou ik ook later plannen voor een relaxte ochtend ;)

Wij doen enkel dessertenbuffet maar ons feest begint pas om 20:30. Als je om 19:00 start zou ik toch ook meer voorzien, maar als je het toch zo wil doen zou ik zeker duidelijk op de uitnodiging zetten dat er geen avondmaal voorzien is, enkel desserten en/of hapjes. Wij hebben ook op onze uitnodiging gezet dat we enkel dessert voorzien, zo weet iedereen waar hij aan toe is.

Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik7-7-2016 16:05:20

Lijkt me ook wel vroeg op het gemeentehuis...
Naast de kwestie, maar mag ik vragen waarom je je tussendoor zou omkleden?

Zijn vrienden en andere familieleden niet welkom op het gemeentehuis?
We zijn nog niet getrouwd, maar hebben nu al gehoord van mensen (die zelfs niet uitgenodigd zijn op het feest, maar ons wel kennen) dat ze ons graag willen zien aan het stadhuis, dus daar "verlies" je volgens mij ook wel wat tijd, door goeiendag te zeggen tegen iedereen.

Om 19u mensen uitnodigen, ga ik er ook van uit dat ze dan een maaltijd zouden krijgen. Anders enkel vermelden als receptie?

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik7-7-2016 17:53:18

Heel de familie mee op fotoshoot lijkt mij niet aan te raden.
Laat de familiefoto's daarom in een half uurtje apart nemen.
Want het zal een heel gedoe worden met verschillende auto's onderweg (wanneer niet iedereen de locatie kent) parkeren,...
Het wandelen en uitzoeken van de locaties met al die mensen.
Mensen die achterblijven.
Mensen die de fotoshoot bemoeilijken.
Er zal veel tijd verloren worden.

deborah
16-7-2016
 Meld misbruik7-7-2016 18:11:55

Ja idd ik zou de gemeente ook veel later doen. Je hebt toch tijd nodig om je op je gemak klaar te maken. Wij zijn voor de gemeente op een andere dag getrouwd en een klein feestje gegeven. Volgende week hebben we het grote feest. Onze dag planning ziet er zo uit. 11u aankomst familie in de B&B waar we blijven slapen 11.30u vertrekken richting restaurant voor brunch. 12-14u brunchen 15-16u ceremonie daarna hapje drankje voor de suite. Wij gaan dan foto's maken en om 18.30u receptie alle gasten 20u dinner

elke
8-4-2017
 Meld misbruik7-7-2016 21:55:18

Wij trouwen 8 april..
Om 12:30u stadhuis, dan even tijd nemen om mensen te ontmoeten en iedereen naar de volgende stop te krijgen en dan om 14 u in kapel trouwen..
Dan gaan wij fotos nemen en zal de naaste familie broodjes gaan eten..
Om 18:30u begint ons feest dan(eerst aperitief en dan eten en drinken).. Zodat het eten rond 22 u gedaan is en we aan de openingsdans kunnen beginnen..zoveelste vroeger die komt, zoveelste sneller het feest kan losbartsen:-)

Sabrine
13-10-2017
 Meld misbruik7-7-2016 22:09:27

Ik vind persoonlijk 8:45 -9:15 ook heel vroeg maar in stadhuis Gent kan je niet later. Kosteloos trouw je op de woensdag (8:45-10:15)of de vrijdag(8:45-9:15).

Waarom ik niet mijn hele familie en vrienden uitnodig op het gemeentehuis? Omdat ik 73man verwacht en het niet zo praktisch vind om hen van 's morgens vroeg heen en weer te sleuren.

Waarom ik me wil omkleden? Op het gemeentehuis ga ik nog niet mijn trouwkleed aanhebben omdat we daarna gaan uiteten en met zo'n poefkleed kan je niet deftig aan tafel zitten denk ik. Daarom na het uiteten naar huis gaan om mijn trouwkleed aan te doen voor de photoshoot.

Waarom een familiephotoshoot in zuid park omdat de zaal zich op wandelafstand bevindt.

Merci voor de tip om het op mijn uitnodiging te melden dat het hapjesof broodjes en dessertenbuffet zal zijn.

Ben ik er niet te vroeg mee bezig? Zo het organiseren. Wetend dat ik gedurende het jaar door mijn studies niet veel kan doen

Katrien
26-8-2017
 Meld misbruik10-7-2016 14:54:19

Ik denk niet dat je al te vroeg bezig bent met plannen, zeker niet als je er tijdens je studies weinig tijd voor zal hebben... Beter ruim op tijd en wat marge in de planning dan dat je alles snel tussendoor moet regelen en daardoor dingen vergeet of verkeerde keuzes zou maken!
Onze dagindeling: 13u burgerlijk huwelijk, 14u30 viering in de kerk, avondfeest om 19u. Na de viering in de kerk voorzien we voor de gasten die er dan al zijn (hoofdzakelijk familie) een "afternoon tea" met kleine broodjes en gebak zodat de mensen die er de hele dag al bij zijn toch al iets kunnen eten in afwachting van het avondfeest. Wij gaan dan ondertussen op verplaatsing foto's nemen. Om 19u start dan de ontvangst van de gasten op het avondfeest met hapjes en drank (kleine receptie) en aansluitend het diner. We denken rond 23u ten laatste de openingsdans te doen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...