Nu Online
Momenteel zijn er 281 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Conclusie kostenplaatje huwelijk

27-6-2007 13:54:45
Hallo iedereen,

Nu de grootste voorbereidingen gebeurd zijn, denk ik dat we een goed beeld hebben van wat onze trouwdag zal kosten. Nu ben ik wel eens benieuwd of we veel of net heel weinig spenderen... Graag jullie mening!

Eerst en vooral: wij huwen niet voor de kerk dus dit scheelt hem al een beetje.
Hier een ovezicht van onze kosten die al vast staan:

- wettelijk huwelijk: 30 €
- bruidsjurk: 635 €
- bruidschoenen: 150 €
- kostuum + hemd bruidegom: 520 €
- schoenen bruidegom: 120 €
- huwelijksreis: 1.600 €
- feest: 46 € per persoon + 4 € voor
personen die enkel naar de receptie
komen. EXCLUSIEF DRANK, INCLUSIEF
WIJN BIJ DINER!!!
- huur zaal: 350 €
- DJ: 300 €
- Champagne receptie: 13 € per fles. We
gokken op een 70-tal flessen.
- lintjes auto: 3,20 €. Wij nemen geen
ceremoniewagens en rijden met onze eigen
wagen (cabrio en wagen die je sowieso al
niet veel ziet rondrijden)
- uitnodigingen: 210 € voor 56 stuks
- fotograaf: 400 € (zonder album)
- ringen: 850 €

Kosten die we nog niet weten:

- bruidsboeket (ik denk max 40 €)
- kapsel + make-up (met proef) geen flauw
idee
- afrekening drank avondfeest
- menukaarten: prijs van een foto formaat
10x15 dus ongeveer 0,50 € per stuk
- cadeau ouders en getuigen: ook hier geen
flauw idee van wat we gaan kopen.

We hebben al het mogelijke gedaan om zo weinig mogelijk geld te spenderen aan ons huwelijk want zelf wouden we niet echt een uitgebreid feest. Om familie te plezieren doen we het toch, maar we betalen wel alles zelf. Persoonlijk denk ik niet dat we erg veel uitgegeven hebben, maar het is toch nog meer dan we verwacht hadden. Ringen en huwelijksreis vind ik niet zo erg, maar een trouwkleed is echt wel weggesmeten geld... Vandaar ook dat ik er niet te veel geld aan gegeven heb, maar 't is wel een mooi hoor! :-)
We hopen dat we van het geen mensen ons gaan geven een groot gedeelte van onze feest kunnen betalen, maar dat kan wel eens tegenvallen hé...

Els
31/08/07

Els
31-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 900

Vanessa B.
27-7-2007
 Meld misbruik27-6-2007 14:31:28

Ik denk dat je goed zit wat het prijskaartje betreft. Iedereen maakt zijn feest zo duur of goedkoop als hij zelf wil. Het is jullie feest en dan is het ook logisch dat jullie kiezen wat voor feest je geeft!
Wij hebben duurdere zaken gecompenseerd met goedkopere, zoals onze zaalhuur die wegviel en dat geld konden we dan gebruiken voor onze ringen die we echt graag hadden!
Ons hele prijskaartje is naderhand toch iets of wat hetzelfde gebleven als dat we berekend hadden.

Doei
x

Kelly
31-5-2008
 Meld misbruik27-6-2007 15:24:27

Els,

Ik heb het hieronder in een ander berichtje al eens gevraagd, Waar heb je je trouwkleed gehaald? En is het van een bepaald merk? Ik vindt dat je prijs heel goed meevalt en daar ik er ook niet zo veel wil aan uitgeven ...

Groetjes
Kelly

Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik27-6-2007 15:28:02

Hoi,
ook ik heb héél erg mijn best moeten doen om het goedkoop te houden. Ik ben nl nog student. Als ik het zo zie, hebben we voor bijna alles ongeveer hetzelfde bedrag. Alleen de uitnodigingen heb ik voor 50 euro, omdat ik ze zelf gemaakt heb. Ook voor huwelijksreis spenderen we minder en schoenen ga ik lenen (getrouwde nicht met zelfde schoenmaat). Bij ons komt er wel geld voor de kerk bij: 244 + 50 euro huur voor de kapel + lfe muziek + misboekjes... We gaan misschien ook nog een videograaf zoeken. Maar voor de rest echt quasi hetzelfde van prijs!
Groetjes,
Ilse

Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik27-6-2007 15:44:39

@ Kelly:
Ik heb een trouwkleedje dat net iets duurder is dan dat van Els, nl 700 euro. Het is van de Belgische ontwerpster Taylina Lynn. Zij is er voor gekend om trouwkleedjes te ontwerpen die eenvoudig, maar toch heel elegant zijn, vandaar dat ze iets goedkoper zijn. Ze heeft er misschien zelfs nog goedkopere dan 700 euro, dat weet ik niet.
Mocht je een tweedehandskleedje in aanmerking nemen, ik verkoop het mijne na mijn huwelijk.
Groetjes,
Ilse

Tine
14-7-2007
 Meld misbruik27-6-2007 15:58:12

Hoi allemaal
Ik zit hier GIGANTISCH boven, maar dat vind ik geen probleem. Iedereen doet zn feest hoe hij wil, en ik denk dat je zelf wel weet Els dat je het goed gedaan hebt om je trouw binnen de perken te houden... Alleen al als je trouwkleedjes gaat passen dan zie je prijzen die 5x duurder zijn dan jouw trouwjurk... De mijne is Ian Stuart en kost 2360 euro...
We huren een bus voor t vervoer, we huren een 18de eeuwse schuur voor t feest (1500euro), een steengoede traiteur voor 200 man s'avonds, een goede dj (500euro), hebben gelukkig de oldtimers van mn schoonvader voor in de suite, hebben een kleine receptie (120 man) en nog een dansfeest voor de jonge vrienden...
We gaan wel niet op huwelijksreis, maar naar ons huisje in de Ardennen, dan kan onze hond mee...
Hebben bovendien het geluk dat onze ouders alles betalen, besef heel goed dat het zonder hen niet zo zou kunnen zijn...
Succes nog,
Tine www.14juli.bruiloftsite.nl

s
1-6-2007
 Meld misbruik27-6-2007 17:23:19

Wij hebben ook geprobeerd om het goedkoop te houden, maar uiteindelijk waren we toch 11 800 euro kwijt. Vooral onze feestzaal was erg duur (maar goed!)

Mijn overzichtje:
uitnodigingen 260
trouwboekje 22
bedankjes 100
ringen 1010
gastenboek 30
ringenhouder 11
lingerie bruid 60
onderbroek bruidegom 22
schoenen bruid 53
schoenen bruidegom 150
jasje bruid 12
kleed bruid 370
kostum bruidegom 320
hemd 185
manchetten 22
das 20
riem 14
kousenband 5
huwelijksreis 600
juwelen sara 108
zaal (alles in) 7300

evelien
29-6-2007
 Meld misbruik28-6-2007 11:57:40

totaal: zo'n 4500 euro

fotograaf: gratis
bedanking: 100 euro
kleed bruid: 300 euro
kostuum bruidegom: 330 euro
schoenen bruid: 69 euro
schoenen bruidegom: 59 euro
lingerie bruid: 30 euro
ringen: 900 euro
feestzaal: 2670 euro alles inclusief

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...