TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
LEEN
6-9-2008
|
18-9-2007 15:49:29
ik vraag steeds is het van de nieuwe collectie (zo ben je zeker dat je het nog kan bestellen achteraf voor mocht je niet direct beslissen) *wat zijn de retouche kosten *de naam van het kleed en van welk merk (zo kan je thuis op het internet nog eens nazinderen...) * vraag aan de verkoopster of ze eerlijk wil zijn en zeggen als het je staat of niet
ps liliane claes ben ik vorig weekend geweest, waren heel vriendelijk en behulpzaam
|
|
Katrien
18-8-2007
|
18-9-2007 16:05:18
Mijn voorganger heeft het meeste gezegd vind'k! Maar wat ik vooral vind: jij trouwt en jij moet het mooi vinden. Vind dat je ook vooral jezelf erin moet zijn. Bij mij wist ik het bij het eerste kleed, dat was 'ik'... Ben zelf ook bij Linx in Hasselt geweest en vond ze daar zeer onvriendelijk vanaf het moment dat je het woordje 'kostprijs' nog maar uitsprak...zou daar nooit meer teruggaan...
Veel succes! Katrien www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl
|
|
Patricia
17-2-2007
|
18-9-2007 16:18:23
Let er vooral op dat je niet te veel de mening van de verkoopsters laat aanpraten. En zorg ervoor dat de personen die mee gaan kiezen dat ook niet doen. Bij Lilian claes praatten ze bij mij heel de tijd op mijn moeder in, in plaats van tegen mij te praten. Ze weten goed genoeg dat moeders vaak emotioneel zijn omdat hun dochter gaat trouwen. Voor bruidjes met een maatje meer is er nog een verborgen kost. Vaak vragen ze meer voor een jurk met een grotere maat. Maarliefst 15% meer! Groetjes
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
18-9-2007 16:28:18
Nog een paar tips:
1) Als een kleed je aanstaat maar een bepaald detail niet, vraag dan of het besteld kan worden zonder dat bepaald detail. Indien dat niet mogelijk is, vraag dan of het kan weggewerkt worden en tegen welke prijs. 2) Doe een BH aan in bustiermodel (als je dit hebt) of ev. een met doorzichtige bandjes. 3) Vraag of je de accessoires ook erbij mag proberen zoals tiara, stola, sluier... 4) Vraag om de kleur van je jurk in het daglicht te mogen zien.
|
|
sarah
17-5-2008
|
18-9-2007 16:44:41
1) kies alleen wat je zelf mooi vind, niet wat verkoopster of je mama mooi vinden 2) ga op je gevoel af, je voelt het direct 3) idd soetkin, bekijk het eens buiten 4) bekijk ook de achterkant.. oke, lijkt logisch, maar ik was na het eerste kleed zo in de wolken, dat ik dat genomen heb en dus de achterkant niet bekeken heb
ik heb me zelf alleen aan 1 en 2 gehouden. Dus ik ben geen goede referentie helaas.
|
|
silvy
4-4-2008
|
18-9-2007 16:45:19
Bedankt allemaal! Dit zal me al wel veel verder helpen. Nog andere tips zijn uiteraard welkom.
Silvy
|
|
nele
4-4-2008
|
18-9-2007 19:52:27
dag silvy,
ik volg eigenlijk alle tips hieronder. ik ben zelf eerst es alleen gaan rondkijken en heb dan m'n twee beste vriendinnen meegenomen. het is bij mijn keuze gebleven en daar ben ik blij om. als je al 'n idee hebt van wat je graag wil, helpt dat ook vind ik, want anders is het nogal overweldigend allemaal.
ik reageer eigenlijk ook omdat we ook op 4-4-08 trouwen!! tof, want ik was nog niemand tegengekomen die op die dag huwt. hoe gaat het met de voorbereidingen? veel succes alvast! groetjes, nele
|
|
tina
5-7-2008
|
18-9-2007 21:04:08
hoi,
Ik ben eergisteren voor het eerst gaan "shoppen". Dit was op de opendeur bij Lilian Claes. Ze waren daar héél vriendelijken behulpzaam ondanks de drukte. Ik wou nog in andere winkels ook eens gaan zien om te vergelijken, maar heb bij Lilian Claes meteen mijn droomjurk gevonden en dus ook meteen besteld! Dus laat het maar snel 9/8/08 zijn!!!
Groetjes, Tina
PS: ik heb op voorhand mijn budget vermeld en gezegd dat ze mij niks boven die prijs moesten laten passen. hihi.
|
|
Stefanie
7-3-2008
|
19-9-2007 11:11:23
Ik ben ook bij Linx in Hasselt geweest. Ze waren heel behulpzaam en speelden in op de dingen die jij wou. Ze gaf ook tips ivm het trouwkleed dat je op dat moment aan deed, ook wat ze vond dat er aan het trouwkleed bij je past. Ze helpt je heel goed, bij mij was dat 'Miet'.
Veel pasplezier!
groetjes
|
|
Kristel
|
19-9-2007 11:16:11
Hoi Silvy,
Mijn kleed kwan van Linx in Hasslet en in tegenstelling tot Katrien waren ze bij mij wel heel vriendelijk. Ik had Leni (de eingenares) voor het passen en ze was super vriendelijk en geeft heel goede raad. Ben persoonlijk heel blij dat ik haar heb gehad want na een uurtje passen heeft ze exact door waar je naar op zoek bent en zoekt ook het kleed dat jouw lichaam (lees vormen) zeer goed doet uitkomen. Let wel, ze spreken er niets over retouchekosten maar we hebben op het einde wel 25euro extra moeten betalen. Noet veel maar toch, ze hadden het mogen vermelden
Zoals gezegd, laat je niets aanpraten. Een kleed kan er voor iedereen prachtig uitzien maar als jij je er niet goed invoelt zal het nooit prachtig zijn.
En qua je budget vind je zeker iets.
Veel succes met de zoektocht! Groetjes Kristel
|
|
Tania
3-5-2008
|
19-9-2007 20:01:19
Hey,
Ik heb geen ervaring met deze winkels, maar had hetzelfde budget als jij. Op dat gebied kan ik je absoluut geruststellen: ik heb er alleszins een heel erg mooi kleedje voor gevonden! Moest je eens willen piepen, ik heb Nepal van Pronovias (te vinden op de site onder preview collection 2008, categorie eternally classic, laatste van de eerste pagina), en het kost 1040 euro. Het is wel anders op de foto dan in het echt (het valt breder uit), maar ik ben er echt supercontent mee!
En één gouden raad: geniet ervan!!!
Groetjes,
Tania
|
|
silvy
4-4-2008
|
19-9-2007 21:19:51
Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor de vele reacties en nuttige tips! Het is een prachtige en toffe dag geweest en ik heb mijn droomkleed gevonden!!!!!!!! Ik kan niet zeggen waar ik het gevonden heb of welk het juist is want mijn verloofde leest deze site soms ook! Wat ik wel kan zeggen: - Lilian Claes: vriendelijk maar een jong meisje die nog niet echt veel ervaring had. Mooie kleden, mooi afgewerkt en redelijk van prijs, eerder klassieker. - Linx: ook heel vriendelijk, had eigenares en die helpt echt wel goed, prijs ok, eerder moderner. - Ben ook nog in andere winkels geweest maar kan dit weer niet zeggen owv verloofde! Heb gelukkig dankzij de tips wel achter prijs van retouches gevraagd zodat ik gewaarschuwd ben! AAN NELE: onze voorbereidingen schieten goed op: kerk - gemeentehuis - trouwkleed - fotograaf: volledig in orde. Trouwringen zijn gekozen en zijn nu bij edelsmid om te laten uitwerken naar volledig onze smaak. Vervoer hoeft niet geregeld. Dus enkel nog "kleinere en gemakkelijkere" taken zoals kostuum verloofde, muziek, bloemen, misboekje,... . Het lijkt nog zo ver weg als je bezig bent met al deze voorbereidingen. Ik wou dat het volgende week al zo ver was. En hoe zit het bij jullie? Heb wel een beetje schrik voor het weer maar ja in België ben je nooit zeker hé.
Groetjes van een dolgelukkig bruidje!
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|