Nu Online
Momenteel zijn er 384 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksmis Kerk Lede

16-11-2007 19:57:31
Hey, is er al iemand getrouwd in de kerk van Lede. Wij zijn bij de pastoor geweest en als je de "regels" moet volgen dan mag daar echt wel niets in die kerk. Geen rijst, max. 2 eigen liedjes, beperkt aantal teksten zelf toe te voegen in boekje, en last but not least...mijn papa zou mij niet mogen "weggeven" aan mijn toekomstige, ik zou moeten binnenkomen met mijn verloofde want alleen op die manier kan je volgens hen aantonen dat je uit vrije wil trouwt !!?? Hebben jullie je hier allemaal aan gehouden?

Elke
2-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 967

Annick
29-3-2008
 Meld misbruik17-11-2007 14:32:07

Dag Elke,

Wat is me dat voor een flauwekul allemaal! Is het niet de traditie dat de vader met zijn dochter naar voor wandelt??? Kan je de pastoor echt niet op andere gedachten brengen? Het is tenslotte jullie trouwdag, jullie moeten je er goed bij voelen hé! Ook qua muziek en teksten, het is toch leuk dat je je misviering persoonlijk kan maken! Als de pastoor bij zijn standpunt blijft, zou ik in een andere kerk (maar vooral met een andere pastoor) trouwen, tegenwoordig zijn ze daar niet meer zo strict in. Wij trouwen ook niet in onze parochiekerk en daar heeft de pastoor nog nooit moeilijk over gedaan!
Veel succes ermee!

Johan

Meld misbruik19-11-2007 12:11:36

wij proberen in te staan voor een leuke en zinvolle viering met veel inbreng van het koppel; maar het is dan geen rooms-katholiek huwelijk, maar wel een katholiek huwelijk. Deze viering kan dan ook doorgaan bvb. in/aan de feestzaal, met het voordeel dat ze mensen zich niet hoeven te verplaatsen en dat de receptie mooi kan aansluiten.Kijk eens bij www.goedeherder.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info